Cazierul fiscal va suferi schimbări extrem de importante. Guvernul propune, printr-un proiect de lege , modificarea și completarea reglementarilor referitoare la privind cazierul fiscal. Potrivit propunerii Executivului, se exceptează înscrierea în cazierul fiscal al practicienilor în insolvență a informațiilor privind inactivitatea fiscală declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenţei în formă simplificată, intrării în faliment sau pronunţării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare a contribuabilului, avînd în vedere că aceasta nu ține de culpa practicianului . Altă modificare se referă la majorarea de la 5 la 15 zile a termenului la care organele competente trebuie să comunice organului fiscal actele prin care au fost constatate și sancţionate faptele care fac obiectul înscrierii în cazierul fiscal, rămase definitive prin neexercitarea căii de atac prevăzută de lege.
Practica a demonstrat că termenul de 5 zile este în unele situații insuficient datorită înregistrării cu întârziere pe Portalul instanțelor de judecată a mențiunilor privind introducerea acțiunii de atac. Astfel, se poate ajunge în situația în care, deși actul de sancționare este contestat în termenul legal, această mențiune nu se află pe portal și, totuși, să se realizeze înscrierea în cazierul fiscal, încălcându-se astfel regula generală potrivit căreia înscrierile în cazierul fiscal se realizează numai în baza actelor rămase definitive.
Proiectul de lege prevede și eliminarea obligației persoanelor care solicită eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic, de a transmite, odată cu cererea, documentele care atestă identitatea şi calitatea acestora.
Măsura face parte din planul de simplificare a procedurilor administrative pentru contribuabili și va conduce la un sistem eficient și rapid de emitere și obținere a certificatului prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”.