Facebook recurge la o modificare radicală în modul de afișare a noutăților în aplicație. Rețeta schimbării a fost implementată mai întâi de principalul concurent, TikTok, și s-a dovedit un succes.
În esență, conținutul video care va fi afișat în feedul utilizatorilor va fi decis de algoritmii rețelei, pe baza interacțiunilor anterioare, în defavoarea conținutului postat de prieteni ori familie, relatează Axios.
Potrivit unei surse anonime, schimbarea către algoritmi ar fi fost impusă companiei Meta, care deține Facebook, de cerințele autorităților de reglementare de limitare drastică a fake-news-urilor și de protecție a datelor personale.
Modificările sunt menite să le ofere mai mult control asupra conținutului din feed, pentru utilizatorii obișnuiți, a precizat Meta într-un comunicat.
Mai întâi, fluxul de postări intrate utilizatorului în aplicație va include o afișare verticală a postărilor publice – în principal video – care sunt sugerate unui utilizator de algoritmi, pe baza tipului de conținut pe care Facebook crede că îl interesează pe utilizator, pe baza reacțiilor sale anterioare.
Apoi, utilizatorii pot accesa Reels, o caracteristică video similară TikTok, pe Stories, funcția Facebook de conținut temporar asemănător Snapchat, care este vizbil sus, pe ecranul de pornire.