Tarifele practicate de operatorii de transport vor creste cu cel putin 15%, in urma adoptarii HG nr. 537/26 iunie 2014, prin care s-au stabilit termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor, potrivit unui comunicat remis, astazi, 10 iulie, de Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
„UNTRR a atras atentia ca excluderea din schema de rambursare a operatorilor economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau lichidare si adoptarea termenului de doua luni pentru aprobarea cererilor de rambursare vor conduce la majorarea tarifelor operatorilor de transport. Transportatorii vor fi obligati sa majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabila, majorare pe care au amanat-o in asteptarea returnarii accizei suplimentare”, se spune in comunicatul UNTRR.
Potrivit UNTRR, consecinta fireasca a adoptarii Hotararii de Guvern in forma mentionata este faptul ca operatorii de transport rutier sunt obligati sa alimenteze in afara granitelor tarii si sa isi echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce in ce mai mare.
„Daca, pana anul acesta, transportatorii internationali reveneau in tara cu rezervorul gol, acum alimenteaza cat se poate de mult in strainatate, acolo unde pretul carburantilor este mult mai mic decat in Romania. Este firesc si natural ca, daca firmele au identificat un carburant mai ieftin in tarile vecine, sa mearga si sa alimenteze de acolo. in aceasta perioada, nu consumul a scazut, ci vanzarile interne de carburanti. Iar daca mai mult de 13% — 15% din aceste vanzari s-au mutat afara, atunci bugetul nu a castigat nimic din acciza suplimentara. Institutul National de Statistica a aratat ca in aprilie vanzarile din Romania au scazut cu 18,7%”, se mai spune in comunicat.
Sursa: Agerpres