Autoritățile anunță că șoferii vor fi obligați să plătească roviniete mai scumpe, care includ taxe pentru poluare în funcție de vechimea mașinii.
Asta se arată în proiectul PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară. Sistemul de taxare unic la nivelul Uniunii trebuie introdus până la jumătatea anului viitor.
Șoferii sunt contrariați însă, și nu vor să plătească mai mult, în condițiile în care drumurile de la noi din țară nu sunt nici pe departe bune.
Potrivit celor mai recente date ale parcului auto, peste patru milioane de mașini din țară au peste 10 ani vechime. România se clasează astfel pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană.
Directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate.
Iar camioanele și autocarele care depășesc 3,5 tone vor plăti taxa pe kilometru de șosea parcurs, banii fiind folosiți pentru reabilitarea drumurilor.
”Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, explică Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR, potrivit digi.ro.