Anunțată, „pe surse” deocamdată, colaborarea Aeroportului Internațional Maramureș cu firma Fly LILI este din start un eșec de proporții. Ca să vă faceți o idee, de peste 740.000 de euro. Un fleac, dar când acest fleac se ia din pușculița maramureșenilor pentru ceva ce nu va funcționa niciodată, atunci îți pui mari semne de întrebare.
Fly LILI este o companie românească fondată în 2007 și are doi administratori: Cârjea Nicu Gabriel, cu 50% din părțile sociale, respectiv Ciobanu Eugen cu 10%. Ceilalți doi asociați sunt Ioniță Adelina (30%) și Cârjea Adelina (10%). Anul trecut s-au pus bazele acestei companii aeriene low-cost care dorea să opereze zboruri din Sibiu, Suceava și Satu Mare. Numele firmei ar veni de la câinele afaceristului sibian, motiv pentru care logo-ul stilizat al animalului de companie se regăsește pe antet.
Fly LILI anunța pe site-ul propriu că oferă servicii operatorilor de turism, expeditorilor, companiilor aeriene și brokerilor din industrie pentru servicii de transport cargo și pasageri. Anunța de asemenea intenția de a-și adăuga în flota operațională aeronave Airbus tip A320-231 de pasageri și aeronave cargo Airbus tip A310-300F. „Toate aeronavele sunt disponibile în cadrul unor operațiuni charter, wet-lease”.
Câteva precizări necesare pentru a înțelege cui dăm peste 740.000 euro:
Compania FLY LILI nu operează până în prezent niciuna dintre cursele menționate pe site la lansarea companiei în 2021.
Site-ul companiei nu este funcționalpentru achiziția sau rezervarea de bilete:flylili.com
Compania FLY LILI deține un singur avion Airbus vechi de 28 de ani!
Momentan nu este clar care sunt intențiile companiei căreia Consiliul Județean Maramureș intenționează să-i dea ca subvenie 740.000 euro.
Firesc se naște întrebarea care ar putea fi legătura dintre Marius Gîrdea (președintele CA Aeroport Maramureș și directorul Aeroportului Sibiu) și aceasta companie. De ce nu operează pe aeroportul din Sibiu și au ales Aeroportul Maramureș?
Consiliul Judetean Maramureș a mai acordat subvenții companiei HI SKY care ar fi trebuit să opereze de pe aeroportul băimărean rutele Milano, Londra și Paris. Astăzi doar una singura este activă, cea de Paris. Londra nu a fost operațională niciodată, iar cea de Milano doar de câteva ori.
Concluziile le trageți singuri…..