O „reimprospatare a sangelui” mai ales in randul celor care ocupa functii de directori de servicii si directii se doreste la Primaria Baia Mare din ianuarie 2012. Edilul Catalin Chereches a luat aceasta decizie in urma auditului realizat in perioada 17 noiembrie – 9 decembrie in cadrul institutiei. Asadar, se anunta modificari la nivelul conducerii directiilor si serviciilor, dar si comasari ale anumitor servicii si o reorganizare a personalului pe domenii de activitate.
Auditul realizat la Primaria Baia Mare a vizat interviuri cu 33 de angajati din cei 725 ai intitutiei, cei chestionati avand in principal functii de conducere. Fiecare angajat din cei 33 a primit o nota intre 1 si 5, in functie de abilitatile pe care le prezinta, iar pentru fiecare persoana in parte s-a facut o scurta caracterizare si s-au trasat cateva concluzii. Media generala obtinuta de angajatii intervievati a fost 3,18% dintre acestia obtinand note peste 2, 27% note peste 3, 33% note peste 4, iar 21% note de 5. In functie de calificativele obtinute dar si de abilitati, primarul a luat primele masuri.
“Din acest moment, Primaria Municipiului Baia Mare trebuie sa intre intr-o zona de rigurozitate organizationala, asa cum trebuia sa fie de multa vreme. Asadar, pana la sedinta de Consiliu Local din ianuarie, cand probabil vom avea si aprobarea bugetului, va trebui sa restructuram toata organizatia noastra. Asta insemana sa comasam anumite servicii, sa desfiintam anumite directii, sa dam anumite atributii unora, sa taiem anumite atributii din alte zone”, a precizat Catalin Chereches.
Sfatul specialistilor a fost acela de a incuraja si tanara generatie, precum si motivarea angajatilor cu apreciere profesionala si nu neaparat financiara.
“Sa incercam sa crestem noua generatie. Sa incurajam prin mijloace nonfinanciare acesti «campioni»- i-am numit noi- persoanele care isi duc cu bine, la bun sfarsit ceea ce au de indeplinit”, a declarat Horatiu Cotet, specialist Resurse Umane in cadrul Auditului.
Edilul a lasat sa se inteleaga faptul ca in principal sunt vizati directorii cu state vechi in Primaria Baia Mare care nu au demonstrat ca au obtinut pe parcursul timpului rezultate satisfacatoare pentru institutie.
“Cred ca o reimprospatare a sangelui nu ar strica. Asta nu insemna ca dam cuiva in cap dar nici ca cineva s-a nascut director sau sef de serviciu sau ca se vor pensiona directori”, a subliniat acesta.
Vizate pentru modificari sunt Directia de Investitii si Patrimoniu, unde au fost facute deja schimbarile. Astfel, tot ceea ce inseamna contracte de concesiune sau inchiriere vor cadea din sarcina Directiei de Patrimoniu in cea a Directiei de Venituri.
Totodata, s-a luat decizia ca partea de investitii sa nu mai fie realizata de fiecare birou in parte, ci situatia pe acest palier sa fie centralizata de o Directie Tehnica si de Investitie. Vizat pentru schimbare este si Corpul de Control Mediu, unde urmeaza sa fie marit numarul de personal pentru eficientizarea verificarilor si pentru o cuantificare a lucrarilor.
Sursa: Anca Popescu