Procedura legislativă la nivelul Parlamentului se va putea desfăşura şi prin mijloace electronice, potrivit unui proiect iniţiat de Guvern, adoptat marţi de plenul Senatului, care vizează utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice.
„Proiectele de lege, propunerile legislative, expunerile de motive, precum şi orice documente emise în format electronic în cadrul procedurii legislative parlamentare vor fi semnate cu semnătură electronică calificată şi vor avea forţa juridică a înscrisurilor autentice”, iar „în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să aibă portalurile funcţionale”, prevăd amendamentele admise la proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în forma electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice.
Totodată, potrivit unui alt amendament, „nerespectarea termenului prevăzut se sancţionează cu o amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, dispusă în sarcina conducătorului instituţiei. Constatarea şi sancţionarea nerespectării obligaţiilor menţionate se realizează de către Autoritatea pentru Digitalizarea României”.
În contextual declarării stării de urgenţă pe teritoriul României, rezultă fără echivoc necesitatea adoptării în regim de urgenţă a măsurilor menţionate, care să permită o comunicare eficientă atât între autorităţile, respectiv instituţiile publice, cât şi între acestea şi persoanele fizice şi juridice, astfel încât să se asigure o exercitare corespunzătoare a atribuţiilor şi competenţelor autorităţilor şi instituţiilor publice, dar şi a drepturilor şi persoanelor fizice şi juridice, potrivit iniţiatorului.
Senatul este prima Cameră legislativă sesizată cu acest proiect. AGERPRES