Noua moda pe Internet este sa ”te dai mort” din retelele sociale prin intermediul unor site-uri care organizeaza sinucideri. Aceasta este posibilitatea pe care o ofera portalurile de internet seppukoo.com si suicidemachine.org. Prin intermediul unui serviciu automatizat, ambele web-uri sterg orice urma a celui interesat de pe reteaua sociala utilizata si evita ca aceste platforme sa inmagazineze datele clientilor, fapt ce nu se intampla daca utilizatorul isi anuleaza contul manual.
Daca primul lucru pe care il faci cand ajungi la birou este sa te loghezi pe pagina ta; daca te simti iritat pentru ca nu iti poti rezuma ziua pe Twitter in 140 de caractere, sau mai putin; sau daca in loc sa iesi in oras cu prietenii, preferi sa socializezi in retea cu necunoscuti, inseamna ca viata ta a luat-o razna. Acel alter ego al tau care traieste in lumea virtuala trebuie sa dispara. Poti sterge profilul de pe Facebook, Twitter, MySapce sau LinkedIn foarte simplu, dar daca vrei sa o faci in stil mare si sa te desparti de cyberspace in mod radical si dramatic, poti recurge la sinuciderea virtuala.
Pentru a te sinucide din aceste retele, este nevoie doar sa accesezi pagina cu numele si cu parola folosita pentru a scrie un mesaj de adio sau un panegiric. Web-ul va trimite apoi cuvintele de adio tuturor contactelor, va dezactiva profilul virtual si va crea o pagina in amintirea celui ”decedat”.
Cele doua initiative s-au nascut la sfarsitul anului 2009 pentru a denunta ca aceste retele sociale scot profit din informatiile utilizatorilor lor si a aratae cat este de complicat sa renunti total la serviciile lor. Pe Seppukoo – care isi trage numele de la ritualul de sinuciderilor al samurailor japonezi pentru a recupera onoarea pierduta – se pot chiar vizita astfel de ”cimitere virtuale” si lasa mesaje de condoleanta pentru cel care a plecat la o viata mai buna.
Mult mai radical este Suicide Machine. Profilurile celor eliminati de pe Facebook, Twitter, MySpace sau LinkedIn nu se mai recupereaza niciodata. Pagina, creata de Moddr, un laborator artistic din Rotterdam, promite reducerea la 52 de minute a procesului de lichidare a profilului, care daca se face manual poate ajunge chiar la noua ore. Sunt eliminate pas cu pas fotografiile, prietenii, imaginile video sau datele utilizatorului.
In mai putin de sase luni, Seppukoo si Suicide Machine au reusit sa convinga zeci de mii de utilizatori sa renunte la profilul lor pentru a trai o viata mai buna. Evident, creatorii retelelor sociale nu au gustat deloc gluma. Desi responsabilii de la MySpace si LinkedIn inca nu s-au pronuntat in acest sens, Facebook si Twitter au blocat accesul la pagina lor a potentialilor sinucigasi.
Au invocat drept pretext faptul ca aceste web-uri se fac vinovate de infractiunea de ”phishing”, altfel spus de insusirea de date ale clientilor in alte scopuri. De pe pagina lor personalul de la Seppukoo au respins aceste acuzatii si dupa dezvoltarea unei strategii legale pentru a-si putea continua activitatea, si-au continuat serviciile. Suicide Machine se ocupa, de asemenea, cu ”lichidarea” conturilor clientilor sai, dar intotdeauna la cerere.
Sursa: Agerpres