Guvernul a adoptat proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii 119/1996 privind actele de stare civila. Actul normativ stabileste crearea unui Registru national de evidenta a persoanelor, informatizat, prin intermediul caruia sa existe un flux permanent de informatii intre autoritatile administratiei publice locale si cele centrale. Va fi organizat un sistem care sa permita transmiterea on-line a acestor informatii in Registrul de evidenta.
Asigurarea suportului tehnic necesar actualizarii prin mijloace informatice a Registrului national de evidenta a persoanelor cu datele continute de certificatele sau extrasele de stare civila eliberate cetatenilor romani de autoritatile straine care au fost inscrise (transcrise) in registrele de stare civila romane, se va realiza esalonat.
Astfel, in termen de doi ani, sistemul trebuie sa fie valabil la nivelul serviciilor publice comunitare locale locale de evidenta a persoanelor, iar in trei ani, la nivelul primariilor din unitatile administrativ teritoriale in care nu functioneaza servicii locale de evidenta a persoanelor.
De asemenea, legea vizeaza descentralizarea unor activitati prin transferul unor competente ale autoritatilor administratiei centrale la institutiile cele mai apropiate din comunitate, precum si simplificarea procedurilor specifice si reducerea timpului alocat solutionarii cererilor.
Atributiile de stare civila vor fi indeplinite, pe langa consiliile judetene, respectiv de Consiliul general al municipiului Bucuresti, de serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor, in unitatile administrativ-teritoriale in care acestea sunt constituite si de ofiterii de stare civila din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale in care nu functioneaza servicii publice comunitare locale de evidenta a persoanelor.
Totodata, persoanele fara cetatenie vor putea solicita inregistrarea actelor si faptelor de stare civila la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor si, dupa caz, de la primaria competenta. In prezent, aceste informatii pot fi solicitate de la autoritatile administratiei publice locale competente.
Conform aceleiasi propuneri, sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare de cariera ale Romaniei vor incheia casatorii intre doi cetateni romani sau daca unul dintre acestia este roman, numai daca unul dintre cei doi soti au domiciliul sau resedinta in circumscriptia consulara a misiunii diplomatice sau a oficiului consular. Pana in prezent, aceasta mentiune nu a fost obligatorie.
In ceea ce priveste modificarile intervenite in statutul civil al cetatenilor romani aflati in strainatate se inscriu de ofiterul de stare civila prin mentiune pe marginea actelor de stare civila , cu aprobarea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor.
Activitatea de control al activitatii de stare civila va reveni presedintilor de consilii judetene si primarului general al municipiului Bucuresti.
Cererile de transcriere a certificatelor sau extraselor de stare civila inregistrate in strainatate, depuse anterior intrarii in vigoare a legii, se solutioneaza potrivit reglementarilor in vigoare la data depunerii cererii.
Proiectul de Lege va fi transmis spre dezbatere si adoptare Parlamentului.
Sursa: I.O.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult