Google a lansat Google Buzz, construit in jurul serviciului de e-mail Gmail, care le va permite utilizatorilor sa partejeze informatii si continuturi multimedia, intrand astfel in sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook.
In cadrul unui eveniment care a avut loc la sediul central al companiei, la Mountain View, California, cel mai popular motor de cautare din lume a anuntat lansarea unui nou produs, Google Buzz, care cuprinde elemente de social media, similare cu cele ale unor platforme de socializare precum Facebook, MySpace si Twitter.
Buzz, un serviciu construit in jurul Gmail, le permite utilizatorilor sa partajeze continuturi media si informatii, dar si sa afle ce se intampla in jurul lor, prin intermediul telefonului mobil. In timp ce astfel de elemente sunt obisnuite pe site-urile de socializare, reprezentantii companiei au declarat ca intrarea in segmentul social media este de importanta vitala pentru viitorul Google.
Potrivit lui Serghei Brin, experimentele Google pe segmentul retelelor de socializare au avut mai mult succes decat se speculeaza, dar ca serviciul Buzz se vrea mai mult decat o noua platforma unde utilizatorii pot vorbi intre ei si pot juca jocuri.
„Cred ca serviciile de social media au trecut prin mai multe schimbari si procese de dezvoltare pe parcursul timpului. intotdeauna vor fi competitori, dar sper ca tendinta va persista si noi vom avea o contributie”, a spus Brin.
„Sunt foarte multe oportunitati, putem transforma asta (serviciul Buzz- n.r.) in foarte multe feluri, in alte parti ale Google sau ale internetului”, a declarat Bradley Horowitz, vicepresedinte al departamentului de product marketing al Google.
Aceasta initiativa ar putea provoca un conflict deschis intre Google si rivalii sai. Incercarile anterioare ale Google de a-si face resimtita prezenta pe piata retelelor de socializare au esuat, iar specialistii si analistii de pe piata spun ca va fi dificil ca Google sa atace pozitia Facebook chiar si cu noua strategie. „Orice ar face Google cu Gmail trebuie considerata o miscare defensiva. Oamenii petrec din ce in ce mai mult timp pe aceasta platforma sociala (Facebook – n.r.)”, a declarat Ray Valdes, analist al companiei de cercetare de piata Gartner.
Potrivit lui Valdes, toate companiile care controleaza servicii de posta electronica vor fi fortate sa introduca astfel de elemente de social media, pentru a incerca sa contracareze amenintarea Facebook, care se indreapta spre zona de comunicare directa.
Facebook are un sistem prin care utilizatorii pot comunica direct unul cu celalalt, dar nu este bine pus la punct si nu e conectat cu alte sisteme de e-mail. Potrivit unui material publicat pe blogul specializat TechCrunch, Facebook intentioneaza sa isi actualizeaze acest serviciu si sa intre in competitie directa cu Gmail si alte servicii similare.
Decizia Google de a exploata Gmail, un serviciu utilizat foarte intens, in strategia de intrare pe piata retelelor de scocializare, reflecta esecul incercarilor anterioare facute pe cont propriu.
Serviciul Orkut, lansat inainte de Facebook, nu a castigat prea multa popularitate, desi a inregistrat un mare succes in Brazilia. De asemenea, achizitia companiei Jaiku, un rival al Twitter, s-a dovedit un alt esec.
Potrivit companiei de cercetare de piata ComScore, Gmail are 150 de milioane de utilizatori unici, dovedindu-se o buna rampa de lansare pentru Google in lumea retelelor de socializare. Pe de alta parte, Google Wave, un produs care imbina servicii de e-mail, mesaje instant si social media, ramane in teste.
Sursa: Mediafax