Francezii si germanii sunt mult mai putin inclinati decat indienii sau japonezii sa furnizeze anumite informatii personale pentru a putea naviga mai usor pe internet, potrivit unui sondaj efectuat de gigantul american de stocare a datelor EMC, relateaza AFP.
Pentru acest sondaj au fost chestionati 15.000 de consumatori din 15 tari. In Germania, persoanele interogate sunt cel mai putin dispuse (71%) sa dezvaluie o parte a vietii private pentru mai multe facilitati cand utilizeaza internetul deoarece agentii de publicitate au acces la gusturile si preferintele lor si pot deci sa le furnizeze raspunsuri mai adecvate la cautarile pe internet.
Franta se situeaza pe locul doi, cu 63% din persoanele chestionate care nu sunt pregatite sa sacrifice sau sa impartaseasca anumite date personale, in timp ce aceasta categorie de internauti reprezinta 56% in SUA, 52% in Olanda si pana la 40% in India, 39% in Mexic si 35% in Japonia.
In medie pe teritoriul acestor 15 tari, 25% dintre persoanele chestionate au declarat ca au fost deja victimele unei piratari a contului de e-mail. Aproximativ 17% au cunoscut aceleasi probleme pe contul lor de Facebook sau alt cont pe internet. Aproximativ 14% au avut furat sau piratat cardul bancar.
Aproximativ 94% dintre olandezi apreciaza de altfel ca “ar trebui sa existe legi pentru a interzice comercializarea de date fara consimtamantul explicit” al proprietarilor, fata de 78% indieni. Indienii sunt de altfel cei care au cea mai mare incredere in guvernanti in materie de internet: 64% dintre ei cred ca diferitele institutii din tara lor “lucreaza pentru a le proteja viata private”, fata de 40% dintre italieni sau 31% dintre francezi. O medie de 59% dintre persoanele chestionate din cele 15 tari in care s-a efectuat sondajul apreciaza ca viata lor privata este mai putin respectata decat era in urma cu un an.
Sursa: Agerpres