Peste 5,9 milioane de romani folosesc zilnic internetul, respectiv un procent de 61,6% din populatia totala a tarii, iar tendinta este de continua crestere, reiese dintr-un Studiu de Audienta si Trafic de Internet (SATI), realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) si remis luni Agerpres.
‘In ceea ce priveste scopul utilizarii zilnice a Internetului, datele furnizate de BRAT contureaza o scadere a interesului romanilor pentru stiri, precum si pentru informatiile de tip auto si sport, insa semnaleaza o crestere a interesului pentru zona de jocuri online si de divertisment. Un factor care a contribuit la aceasta tendinta este si faptul ca masurarea a inclus si perioada sarbatorilor de iarna’, se arata in studiul citat.
Referitor la intentia de achizitionare de bunuri si servicii pentru perioada masurata, se remarca scaderea intentiei de achizitionare de telefoane mobile si de servicii de telefonie mobila, precum si scaderea intentiei de achizitionare de servicii de cablu-TV, asigurari si credit.
In schimb, studiul releva o crestere a intentiei de achizitionare de servicii turistice. Se poate estima ca si aceasta evolutie se datoreaza tot perioadei de referinta a studiului.
In cadrul studiului au fost publicate rezultate de audienta pentru 154 de site-uri, obtinute in perioada 1 decembrie 2013 — 28 februarie 2014.
Sursa: Agerpres