Bugetul mediu alocat sarbatoririi Pastelui in acest an nu a crescut comparativ cu 2013, suma medie alocata situandu-se in jurul valorii de 359 de lei in 2014, fata de 358 lei de persoana in 2013, reiese dintr-un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Ca si anul trecut, peste 50% dintre respondenti nu vor primi beneficii suplimentare de la locul de munca, mai reiese din studiu. “In acest an, persoanele active pe piata muncii nu se vor mai bucura de o minivacanta similara celei din anul 2013, dovada fiind si procentul simtitor mai mic, fata de anul precedent, al celor care vor avea zile libere suplimentare (5,2% in 2014 fata de 16,7% in 2013). De asemenea, comparativ cu anul 2013, angajatorii raman, in general, la fel de retinuti in a acorda beneficii suplimentare cu ocazia Sarbatorilor Pascale. Cu toate acestea, 15,2% dintre persoanele intervievate, care sunt angajate, vor primi totusi prima de Pasti in bani, in timp ce 11,2% dintre acestia vor beneficia de tichete cadou si 4,9% de produse cadou”, se subliniaza in studiul citat.
Aproape 85% dintre persoanele intervievate din mediul urban sunt hotarate sa isi petreaca zilele libere de Paste cu membrii familiei, fie in localitatea de domiciliu, fie la rude, prieteni sau iesind la iarba verde. Traditia vopsirii oualor in casa inca se pastreaza in familiile orasenilor, 64,8% respectand aceasta traditie. Cu toate acestea, oferta retailerilor vine in sprijinul a 17,2% dintre respondenti care prefera sa cumpere ouale rosii din magazin fara a mai depune efortul de a le vopsi in casa, mai reiese din studiu.
“Dar, atunci cand vorbim despre cozonac, tendinta se schimba, in sensul ca acesta este cumparat de aproape 50% dintre persoanele cuprinse in esantion, numai 33,6% depunand efortul de a-l pregati in casa. In schimb, 34% dintre consumatorii de pasca si 42,8% din consumatorii de drob pregatesc aceste preparate in casa”, se mai arata in documentul citat.
La polul opus se situeaza vinul, care este cumparat de aproape 50% dintre orasenii intervievati. “Si pentru ca traditia de Paste presupune consumul de carne de miel sau ied, aproape jumatate (49%) dintre respondenti intentioneaza sa cumpere acest tip de carne pentru a sarbatori Invierea Domnului. Mai mult de atat, numarul consumatorilor de carne de miel sau ied creste daca ii luam in calcul si pe cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie/prieteni, dar si pe cei 2% care cresc iezi sau miei in propria gospodarie. Exista totusi si oraseni (5,3%) care nu isi permit din punct de vedere financiar sa achizitioneze carnea traditionala de Paste”, conform studiului MEDNET.
Pe langa bucate traditionale, Pastele vine si cu cadouri pentru cei dragi. “Cu ocazia Pastelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate, din mediul urban, au declarat ca intentioneaza sa cumpere cadouri celor dragi. Principalul beneficiar al acestor cadouri este persoana iubita (sotul/sotia sau iubitul/iubita), peste 60% dintre respondenti oferind “perechii lor” daruri de Paste. De asemenea, mai mult de jumatate dintre acestia au declarat ca vor oferi cadouri atat parintilor (58,4%), cat si copiilor/nepotilor (57,7%)”, se subliniaza in document.
Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national – urban, in perioada 4-8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 si 55 ani. Marja de eroare a studiului este de 3,81%.
Sursa: Agerpres