Peste jumatate dintre romani (52%) si-au exprimat increderea ca nu vor avea probleme cu locurile de munca in urmatoarele 12 luni, se arata intr-o cercetare realizata de Nielsen Romania in cursul lunii octombrie, in 52 de tari, prezentata de directorul general al agentiei, Emanuel Sanda.
”Romanii au o parere mai buna in ceea ce priveste siguranta locurilor de munca. De asemenea, 57% au o perceptie buna asupra statutului financiar personal in urmatoarele 12 luni. Romanii se uita, asteapta si vor decide. In decembrie, vanzarile se vor duce in sus, dar sa vedem ce va fi in ianuarie si februarie”, a spus Emanuel Sanda.
El a aratat ca, pe romani, mai mult decat criza financiara, ii ingrijoreaza cresterea preturilor la gaze sau la electricitate – subiecte expuse in media in luna octombrie, cand a fost realizata cercetarea.
Comparativ cu consumatorii globali, care in proportie de 20% au ca principala ingrijorare situatia economica, doar 8% dintre romani au acest motiv de ingrijorare. O perceptie similara cu cea de la nivel global o au romanii in ceea ce priveste iesirea din recesiune. 55% dintre romani nu cred ca vom iesi din recesiunea economica anul viitor, comparativ cu 53% la nivel global.
Cercetarea mai arata ca doar 16% dintre romani sunt dispusi sa se orienteze spre produse mai ieftine si sa renunte la branduri, fata de 36% din populatia la nivel global. De asemenea, sunt dispusi sa cheltuiasca mai putin cu achizitionarea de haine noi, de electrocasnice si electronice, cu amenajari interioare si cu iesirile la restaurante si distractia.
Studiul arata ca romanii tind sa fie mai loiali unor marci din industria textila si de produse de ingrijire personala.
”Romanii au reusit sa ajunga la un anumit standard dupa ani intregi de privatiuni. Romanii sunt obisnuiti cu criza si nu sunt dispusi sa se intoarca la ceea ce au trait candva. Ei au un sentiment mai pozitiv in ceea ce ii priveste pe ei si economia in ansamblu”, a subliniat Emanuel Sanda.
Directorul general al Nielsen Romania a participat la o conferinta internationala cu tema Industria de marketing&comunicare si criza economica, organizata de International Advertising Association (IAA) Romania.
In cadrul evenimentului, o serie de specialisti romani si straini au analizat caracteristicile perioadelor de criza, rolul mass-media, al marketingului si comunicarii, precum si atitudinile specifice consumatorilor in situatiile de criza.
Sursa: Agerpres
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult