Compania de software Antivirus McAfee a realizat un studiu experimental SPAME (Spammed Persistently All Month Experiment) privind natura psihologica a fenomenului spam. Raportul studiului precizeaza ca majoritatea mesajelor de tipul spam primite de subiecti au fost de tipul phishing, adica mailurile – provenite in aparenta de la institutii ori persoane de incredere – aveau drept scop obtinerea de date confidentiale, cum ar fi parole, usernames ori detalii bancare.
Participantii la studiu au putut accesa diferite pagini web pentru a identifica tipurile de spam cel mai des intalnite, precum si efectele acestora asupa sistemelor informatice. In topul tematicilor, spamurile financiare se afla pe primul loc, pe pozitia secunda fiind plasate reclamele, iar pe treapta a treia a «podiumului» s-au situat mailurile cu subiecte medicale.
S-au identificat si spamuri ce aveau in continut virusi si malware, subiectii studiului constatand efectele acestora prin reducerea performantelor calculatoarelor si cresterea numarului pop-up-urilor
Titlu din ziar:
Rezultatele studiului MCAFEE
Spamurile au o latura psihologica
Revista presei din Baia Mare – 14 iulie 2008. Glasul Maramuresului
Sursa: Cristian Donca