Culoarea uniformei de spital a angajaților Spitalului Județean de Urgență, aleasă de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, a fost modul prin care aceștia au marcat „Ziua internaţională pentru siguranţa pacientului”, a cărei temă de anul acesta este ” folosirea sigură a medicamentelor”.
În fiecare an, în ziua de 17 septembrie, OMS evidențiază importanța siguranței pacienților pentru a crește conștientizarea și implicarea publicului, sporirea înțelegerii și stimularea solidarității și acțiunii globale.
Prin urmare, dacă sunteți pacienți, implicați-vă activ în îngrijirea medicală pe care o primiți, participați la propria siguranță. Asta înseamnă că trebuie să puneți întrebări, să furnizați informații exacte despre problema de sănătate, despre istoricul medical, alergiile cunoscute și despre tratamentul pe care îl urmați acasă.
Spitalele sunt intimidante și în unele cazuri provoacă teamă, de aceea, dacă aveți întrebări, adresați-le medicului sau asistentului medical.
Este foarte important pentru cadrele medicale să cunoască medicația pe care o luați acasă, cu scopul de se asigura că aceasta nu interacționează cu medicația administrată în spital și după externare.
Puneți intrebări despre medicația care vă este administrată, despre indicațiile acesteia. Întrebați când trebuie să luați tratamentul și cu ce scop.
În calitate de cadru medical, informați-vă despre medicament! Înainte de a prescrie medicația verificați dacă:
– aceasta este potrivită pentru pacient;
– calea de administrare a medicamentului e corectă;
– dozele administrate sunt adecvate;
– intervalul de administrare prescris este optim;
După prescriere, informați pacientul cum să își administreze medicația. Asigurați-vă că a înțeles!
Amintiți-le și aparținătorilor dumneavoastră că trebuie să-și spele sau să-și dezinfecteze mâinile. Folosiți soluția hidroalcoolică la intrarea în fiecare secție, și la părăsirea spitalului. Dorim să vă protejăm pe dumneavoastră și pe familia dumneavostră.
Dacă ești medic, asistent medical, farmacist, infirmier, brancardier, implică pacienții în acordarea asistenței medicale. Fiți amabili, răspundeți intrebărilor tuturor pacienților!
Încurajați raportarea tuturor erorilor medicale, pentru că astfel putem învăța din greșeli!
Siguranța dumneavoastră este prima noastră grijă și nu doar de Ziua Mondială a Siguranței Pacientului (17 septembrie 2022).