Un procent de 41% dintre detinatorii romani de dispozitive mobile inteligente, cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, isi verifica terminalul de peste 200 de ori in 24 de ore, iar o treime dintre acestia utilizeaza un astfel de dispozitiv imediat ce se trezesc dimineata, reiese din rezultatele studiului ‘Utilizarea dispozitivelor mobile in Romania’, realizat de EY Romania si publicat miercuri.
Printre principalele concluzii ale cercetarii se mai regaseste faptul ca 66% dintre respondenti spun ca, din momentul trezirii si pana se uita la dispozitivul mobil, trec sub 30 de minute, iar pentru 52% dintre cei chestionati verificarea terminalului pe care il detin se face intre 11 si 50 de ori in fiecare zi.
Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile, de peste 200 de ori in 24 de ore, se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment cu frecventa mare de utilizare este cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).
In plus, 98% dintre respondenti folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email, cate 89% pentru expediere de mesaje, respectiv pentru cautare pe Internet, si 86% pentru camera foto. Doar 34% le folosesc pentru shopping si 22% pentru diseminarea de fisiere.
Conform studiului, 45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc intre 8 si peste 10 aplicatii, 21% intre 5 si 8 aplicatii si 33% intre una si 5 aplicatii. In functie de varsta celor intervievati, cei care folosesc cele mai multe aplicatii au intre 35 si 45 ani, urmati de cei de 25-35 ani.
In ceea ce priveste frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile, si tinand cont de fiecare categorie de varsta, utilizatorii de peste 50 de ani detin in cea mai mare proportie telefoane mobile (15%), cei de 45-55 ani detin phablete (30%), cei de 35-45 ani detin smartwatch (49%) si tablete (40%), in timp ce respondentii de 25-35 ani au o bratara fitness, iar respondentii de 18-25 ani smartphone.
Respondentii de 25-35 ani sunt primii dintre cei care utilizeaza dispozitivul mobil imediat ce se trezesc dimineata (33%), urmati de cei de 35-45 ani (29%) si cei de 18-25 ani (19%). Cel mai putin preocupati de utilizarea dispozitivului mobil dimineata sunt cei de 35-45 ani (40%), cei de 45-55 ani (26%).
Pe de alta parte, utilizatorii din segmentul de varsta 35-45 de ani sunt cei mai importanti consumatori de continut video, urmati de respondentii de 25-35 ani. Asa cum era de asteptat, generatia celor de 18-25 ani consuma mai mult continut video decat cea a celor de peste 55 de ani, care, intr-o proportie mare, declara ca nu consuma niciun continut video.
Studiul realizat de EY Romania este structurat pe cinci sectiuni din care s-au extras datele relevante privind frecventa utilizarii dispozitivelor mobile si tipurile de continut accesat in functie de varsta utilizatorilor.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari americani, in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2015. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 650 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.
Sursa: Agerpres