Majoritatea europenilor sunt nemultumiti de serviciile locale de transport rutier si feroviar, se arata intr-un sondaj al UE publicat de Comisia Europeana. Un procent ridicat al persoanelor intervievate reclama calitatea serviciilor oferite de companiile de electricitate si banci, insa reprosuri au fost si la adresa serviciilor postale si de telefonie fixa.
Cel de-al doilea sondaj anual al UE, cunoscut si sub denumirea de ”Tabloul de bord al consumatorilor”, identifica trei domenii care le dau cele mai multe batai de cap europenilor – energia, bancile si transportul urban. UE a realizat acest sondaj cu scopul de a identifica punctele slabe ale pietei comune. „Tabloul de bord” de anul acesta este mai amplu decat cel anterior, care a luat in calcul numai trei sectoare.
Comisarul european pentru protectia consumatorilor Meglena Kuneva s-a declarat ingrijorata de rezultatele sondajului, aratand ca tocmai trei dintre serviciile importante in viata cotidiana nu au trecut testul. Oficialul UE a anuntat ca intentioneaza sa investigheze situatia companiilor de electricitate, subliniind ca factura la curentul electric reprezinta o parte importanta a cheltuielilor efectuate de familiile europene.
Comisia Europeana, pentru realizarea studiului, a analizat sute de produse si servicii – de la alimente si imbracaminte pana la servicii de internet – tinand cont de cinci indicatori cheie: pret, plangeri, grad de satisfactie, siguranta si usurinta cu care se poate trece de la un furnizor la altul. In general, situatia bunurilor se prezinta mai bine decat cea a serviciilor.
Cele mai multe nemultumiri vizeaza transportul urban si extraurban. Mai putin de jumatate din persoanele intervievate se declara multumite de felul in care circula autobuzele, trenurile sau tramvaiele. Mai mult decat atat, o persoana din patru a depus o plangere cu privire la aceste servicii.
Preturile reprezinta unul dintre principalele motive pentru care furnizorii de electricitate si gaz sunt atat de slab cotati in sondaj – mai putin de 2/3 din consumatorii europeni sunt multumiti de furnizorul lor de energie. Aproximativ 60% acuza cresterea preturilor, in vreme ce doar 3-4% considera ca acestea au scazut.
Energia este si domeniul in care furnizorii pot fi schimbati cel mai greu. Posibilitatea de a trece de la un furnizor la altul este un factor esential in mentinerea competitivitatii pietelor.
Potrivit sondajului, la nivelul Uniunii, exista disparitati importante in materie de comisioane bancare si de rate ale dobanzilor, in ciuda existentei pietei unice. Consumatorilor le este greu sa compare produsele bancare, iar taxele de migrare catre un alt furnizor sunt mici.
Sursa: I.O.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult