Steaua tridimensională Mercedes a împlinit 100 de ani, în aceast formă, pe 5 octombrie. Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a solicitat oficiului de brevete protecția modelului pentru aceasta și alte variante ale mărcii sale. A fost înregistrată ca marcă comercială în august 1923. Capacul cu șurub pentru apă de răcire a devenit piedestal pentru noul sigiliu al mărcii Mercedes.
Steaua în sine – fără inelul din jur – era cunoscută deja de un deceniu, iar DMG a solicitat protecția modelului în 1909 și a fost înscris în registrul mărcilor în 1911. Interesant e că Mercedes-Benz a rămas singura marcă europeană în top zece „Best Global Brands 2021”. În clasamentul actual al firmei de consultanță americană Interbrand, marca este pe locul opt. Valoarea mărcii a crescut cu trei procente, până la 50,866 miliarde de dolari. În consecință, Mercedes-Benz rămâne cea mai valoroasă marcă de mașini de lux din lume pentru al șaselea an consecutiv și singura dintre primele zece.
Fuziunea DMG cu Benz & Cie. pentru a forma Daimler-Benz AG a văzut, de asemenea, unirea mărcilor lor comerciale: din vara anului 1926 încoace, steaua cu trei colțuri a DMG a fost tăiată cu coroana de laur a lui Benz – și de atunci a apărut pe fiecare Mercedes-Benz, pe grila radiatorului, pe capota, pe volan sau pe jante.
Istoria stelei și a coroanei de laur datează din secolul precedent. Încă din 1899, omul de afaceri austriac Emil Jellinek, care locuia în Baden, lângă Viena, precum și la Nisa, a folosit numele fiicei sale Mercédès ca pseudonim pentru echipă și șofer atunci când folosea vehicule DMG. Puțin mai târziu, numele „Mercedes” a devenit numele de produs al vehiculelor pe care Jellinek le-a comandat de la DMG. A fost înregistrată ca marcă înregistrată la 26 septembrie 1902.
Termenul este urmat de simbolul caracteristic: Paul și Adolf Daimler, fiii pionierului automobilistic Gottlieb Daimler, care a murit în martie 1900, și-au amintit cum tatăl lor adăugase o stea pe o carte poștală care arăta casa familiei cu mulți ani în urmă. DMG a preluat ideea și a solicitat protecția modelului de utilitate pentru o reprezentare desenată tridimensional a simbolului conceput de Adolf Daimler însuși. Steaua cu trei colțuri a fost menită să simbolizeze viziunea lui Gottlieb Daimler despre motorizare „pe uscat, pe apă și în aer”. La 24 iunie 1909, DMG a înregistrat steaua caracteristică Mercedes ca marcă înregistrată la Oficiul Imperial de Brevete German.
Independent de acest lucru, concurenta Benz & Cie. a înregistrat inscripția „Benz” încadrată de o coroană de laur ca marcă comercială la 6 august 1909. În octombrie 1910, aceasta a fost înscrisă în evidențele simbolurilor.
Faptul că ambii producători și-au înregistrat noile mărci înregistrate în același an pare retrospectiv a fi o paralelă cu anul 1886. Căci atunci Carl Benz și, puțin mai târziu, Gottlieb Daimler și-au inventat mașinile propulsate de un sistem intern de mare viteză. motor cu combustie.
După stabilirea comuniunii de interese între Benz și Daimler în pregătirea fuziunii corporative de la 1 mai 1924, emblemele celor mai vechi doi producători de automobile au stat inițial una lângă alta. La 18 februarie 1925, graficienii au pus în sfârșit semnele împreună. Astfel, steaua cu trei colțuri și coroana de laur, precum și mărcile verbale Mercedes și Benz au fuzionat pentru a forma o nouă marcă comercială.
La 18 februarie 1925, noua emblemă și ulterior marca „Mercedes-Benz” au fost înregistrate. Până în prezent, această marcă înregistrată rămâne aproape neschimbată. Ca o insignă cu steaua în trei colțuri evidențiată, împodobește toate vehiculele Mercedes-Benz, cu totul în afară de steaua mai mare de pe partea din față a multor vehicule ale acestui brand.