Actorul George Clooney si-a expus pe website-ul de stiri din domeniile divertismentului si media thewrap.com strategia de combatere a sexismului in cinematografia americana, pentru aceasta femeile trebuind sa se prezinte, potrivit parerii sale, la castinguri pentru roluri masculine, informeaza lefigaro.fr.
La 30 octombrie anul acesta va fi lansata in cinematografe drama politica „Our Brand Is Crisis” avandu-l drept coproducator pe George Clooney si in care rolul principal este detinut de Sandra Bullock. Dar ceea ce este mai putin cunoscut despre scenariul acestui film este ca intentiile originale ale autorului sau au fost de a avea un erou principal al filmului si nu o eroina.
Ideea i-a venit Sandrei Bullock, care s-a propus ea insasi pentru acest rol. Ideea l-a cucerit imediat pe George Clooney ca si pe partenerul sau de productie Grant Heslov.
De atunci, sotul celebrei avocate Amal Alamuddin crede ca a gasit o strategie care ar putea pune capat sexismului la Hollywood. Planul lui incurajeaza actritele sa se prezinte la auditii pentru roluri de masculine. „Ar putea fi cu adevarat diferit daca oamenii ar incepe pur si simplu sa gandeasca”, a spus actorul pe thewrap.com.
George Clooney nu inventeaza nimic, iar propunerea sa nu va fi revolutia sperata si anuntata, scrie sceptic lefigaro.fr. Revista „Time” aminteste ca si inainte de Sandra Bullock, femeile au castigat roluri scrise pentru barbati. Julia Roberts, de exemplu, in filmul „The Secret In Their Eyes” sau Emily Blunt, actrita care a interpretat un agent FBI in „Sicario” al lui Denis Villleneuve.
Totusi, George Clooney a aderat la grupul destul de slab reprezentat al personalitatilor din cinematografia americana care se mobilizeaza in favoarea egalitatii de gen. Cotidianul Le Figaro aminteste in acest sens in special discursurile Patriciei Arquette la gala premiilor Oscar sau al actritei Meryl Streep in Congres care pledeaza de mai multi ani pentru reprezentarea mai buna a femeilor la Hollywood.
Sursa: Agerpres