„Pregătirile pentru organizarea alegerilor prezidenţiale din luna noiembrie sunt în plină desfăşurare, iar specialiştii STS, alături de celelalte instituţii implicate în organizarea şi buna desfăşurare a scrutinului din noiembrie, întreprind toate demersurile pentru a furniza servicii tehnice şi operaţionale, necesare asigurării unui proces electoral transparent şi corect. Respectăm cu rigurozitate calendarul de activităţi, astfel încât, în acest moment, am prezentat aplicaţiile informatice pentru alegerile prezidenţiale şi suntem la etapa de evaluare şi instruire a persoanelor care vor asigura operarea SIMPV în secţiile de votare din ţară”, a declarat prim-adjunctul directorului STS, general de brigadă ing. Ionel-Sorin Bălan.
În data de 10 octombrie 2019 au fost prezentate principiile generale şi fluxurile informaţionale şi operaţionale, precum şi posibilele funcţionalităţi ale aplicaţiilor informatice realizate de STS în conformitate cu solicitările AEP şi INS formulate până în acel moment, în vederea pronunţării unei decizii BEC care să specifice cerinţele operaţionale necesare implementării.
Pe data de 18 octombrie 2019, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a prezentat Biroului Electoral Central (BEC) aplicaţia informatică pentru verificarea dreptului de vot, în cadrul SIMPV, conform cerinţelor operaţionale stabilite prin Hotărârea AEP nr. 36/2019, aplicaţia informatică pentru centralizarea rezultatelor votării, în cadrul SICPV, conform cerinţelor operaţionale stabilite prin Decizia BEC nr.54D/2019 şi posibilităţile de publicare a prezenţei la vot şi centralizarea rezultatelor alegerilor pe site-ul BEC, în vederea stabilirii unui format aprobat de BEC.
Încă din prima zi a lunii octombrie, specialiştii noştri acordă sprijin reprezentanţilor din străinătate ai Ministerului Afacerilor Externe (MAE), în vederea identificării soluţiilor optime pentru asigurarea serviciilor de comunicaţii necesare funcţionării SIMPV, în locaţiile în care se vor înfiinţa secţii de votare.
Din data de 7 octombrie 2019, STS, cu sprijinul MAE, a trimis către misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României câte două tablete pentru fiecare secţie de votare, propusă a se înfiinţa, în vederea instrurii preşedinţilor şi locţiitorilor secţiilor de votare din străinătate. De asemenea, astăzi, 18 octombrie a.c., a început procesul de trimitere a necesarului suplimentar de tablete, materiale conexe şi plicuri sigilate cu date de autentificare.
În vederea participării la sesiunile de instruire-examinare organizate de către STS, împreună cu MAE, pentru desemnarea membrilor operatori de calculator, au fost transmise personalului secţiilor de votare din străinătate instrucţiuni în vederea înscrierii acestora pe o platformă de pregătire online.