Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că va solicita finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, pentru proiectele care prevăd elaborarea studiilor de fezabilitate pentru loturile 2 și 3 ale drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, fiind vorba despre porțiunile Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava.
”CNAIR, în calitate de beneficiar, și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au convenit, în data de 6 septembrie 2022, încheierea Contractului de Finanțare nr. 161 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2 Bistrița- Vatra Dornei” și a Contractului de Finanțare nr.162 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.
În ceea ce privește Lotul 2, de la Bistrița la Vatra Dornei, valoarea totală a proiectului privind elaborarea studiului de fezabilitate este de 19.336.059 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 13.873.382,43 lei, 15% contribuția proprie – 2.448.243,95 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Referitor la Lotul 3, de la Vatra Dornei la Suceava, valoarea totală a proiectului este de circa 17.857.388 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 12.828.565,51 lei, 15% contribuția proprie – 2.263.864,49 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
”Obiectivul general al proiectelor este de asigurare a unei legături rutiere, la cel mai înalt standard posibil, între obiectivele de investiții care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)” și „Drum expres Satu Mare – Baia Mare și legăturile la drumurile existente” în partea de nord vest și Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava – Siret în partea de nord est aflate pe rețeaua TEN-T”, se mai arată în comunicatul CNAIR.
În ambele cazuri, atât pentru Lotul 2, cât și pentru Lotul 3, termenul de realizare a studiilor este 31 decembrie 2023.
Anul trecut, CNAIR a desemnat și companiile care vor elabora studiile de fezabilitate pentru cele două loturi. Astfel, ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC EXPLAN SRL. Studiul de fezabilitate pentru Lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, va fi elaborat de asocierea SC BEST CONSULTING & DESIGN SRL – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA.