Aproximativ 14% dintre romani nu mai cumpara sau nu mai consuma carne de pui din comert, dupa declansarea scandalului legat de carnea de pui alterata descoperita in mai multe magazine, reiese dintr-un studiu IRES dat publicitatii astazi, 7 noiembrie.
O treime dintre participantii la studiu care au auzit de acest scandal recunosc ca si-au schimbat comportamentul de consum in privinta carnii de pui, spun realizatorii cercetarii.
Schimbarea se traduce, in cazul celor mai multi dintre respondenti, in primul rand prin refuzul de a mai cumpara sau de a mai consuma carne de pui din comert (43%) si sporirea atentiei la cumparaturi (26%), se mai precizeaza intr-un comunicat remis Mediafax de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Asta ar inseamna, raportat la totalul respondentilor, ca aproximativ 14% dintre romani nu mai cumpara sau nu mai consuma carne de pui din comert, dupa declansarea scandalului carnii alterate.
De asemenea, alte 26 de procente din totalul celor care sustin ca si-au schimbat comportamentul de consum in privinta carnii de pui spun ca, de la inceperea scandalului, sunt mai atenti la cumparaturi. Potrivit sursei citate, studiul a evaluat deopotriva perceptia romanilor despre evenimentele legate de carnea de pui alterata, dar si comportamentele de consum alimentar si gradul de informare cu privire la siguranta alimentara.
Astfel, arata realizatorii studiului, romanii sunt informati si interesati cu privire la evenimentele legate de siguranta alimentara si se declara atenti la etichetarea produselor pe care le consuma.
Cercetarea arata ca aproape noua din zece respondenti (87 la suta) au auzit despre evenimentele legate de carnea de pui alterata, insa doar noua procente cunosc numele producatorului carnii, respectiv Avicola Calarasi, iar 13 la suta spun ca este un producator din Calarasi. Dintre cei intervievati, 67 la suta nu cunosc producatorul.
Sursa: Mediafax