Circa 17% dintre romani au utilizat, in ultimele sase luni, tableta pentru a face cumparaturi online, iar peste 19% au apelat la telefoanele inteligente pentru acest lucru, arata rezultatele unei cercetari de marketing Daedalus Millward Brown, realizata in luna februarie a acestui an.
Potrivit studiului, 16,9% dintre utilizatorii de tableta au facut cel putin o achizitie online, in crestere de la 4,8% cat se consemnase in anul anterior. De asemenea, procesul de achizitie din mediul online prin intermediul telefoanelor inteligente a urcat cu aproape cinci procente, in 2014, pana la 19,2%. De altfel, numarul de clienti online care detin smartphone-uri este in crestere semnificativa, de la 44%, in 2013, la 58%, in 2014.
Un procentaj de 35% dintre persoanele care fac cumparaturi online detin un astfel de dispozitiv, in crestere de aproape trei ori fata de anul trecut (13%).
In ultima jumatate de an, 29% dintre cumparatorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, in crestere de la 10%, in 2012, in timp ce 21% dintre cei care fac achizitii de pe internet au comparat online preturile unor produse sau servicii, in crestere de la 7%, anul trecut.
Cercetarea Daedalus Millward Brown releva ca, in februarie 2014, in jur de 25,8% dintre cei care detin un smartphone il folosesc si pentru a compara preturi, in crestere cu 4,4% fata de cat se consemnase in 2013. Totodata, cei care detin un telefon inteligent si il utilizeaza pentru achizitii ajung la un procentaj de 19,2%, fata de 15,1%, in 2013.
Pe de alta parte, cea mai mare parte a celor care cumpara online (86%) utilizeaza laptopuri sau calculatoare desktop, iar restul declara ca nu au folosit aceste mijloace pentru cumparaturile online realizate in ultimele sase luni.
Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultimele 6 luni. Eroarea de esantionare este de +/-4%.
Sursa: Agerpres