Copiii nascuti prematur nu prezinta nicio deficienta specifica in invatarea matematicii, indica o cercetare realizata de specialisti de la Universitatea Ruhr din Bochum, publicata vineri. Spre deosebire de studiile stiintifice anterioare, analiza specialistilor in psihologia dezvoltarii de la Bochum a aratat ca copiii nascuti prematur nu au rezultate mai proaste la matematica decat copiii nascuti la termen, relateaza Xinhua.
Pentru acest studiu, toti copiii au realizat in momente diferite o serie de teste de abilitati cognitive si academice, iar parintii lor au fost intervievati in detaliu.
Copiii prematuri au adesea deficiente cognitive la o varsta mai tarzie, asa ca se confrunta cu probleme deosebite in rezolvarea unor sarcini complexe, conform analizelor de pana acum.
Dar pentru a studia deficientele specifice la matematica ale copiilor nascuti prematur, fara legatura cu o deficienta cognitiva generala, cercetatorii au masurat IQ-ul copiilor. Rezultatul a fost ca un deficit specific la matematica la copiii prematuri nu poate fi dovedit daca se ia in considerare IQ-ul, a spus psihologul Julia Jaekel, care a participat la studiu.
Concluzia este ca diagnosticul de discalculie, sau incapacitate de invatare a matematicii, nu se poate pune decat daca rezultatele unor testari la matematica scad sub o anumita limita in acelasi timp cu scaderea sub acelasi nivel a coeficientului de inteligenta.
Sursa foto: Agerpres
Sursa: Agerpres