Femeile din Romania prefera sa se uite la televizor impreuna cu prietenii ori familia, potrivit unui studiu pus la dispozitia Mediafax de Discovery Networks, care l-a realizat pentru a identifica preferintele de vizionare ale femeilor din sase tari, inainte de lansarea televiziunii TLC in Romania.
In contextul lansarii internationale, inclusiv in Romania, a TLC, unul dintre cele mai bine cotate posturi TV pentru femei din Statele Unite, Discovery Networks International a realizat, in perioada august-septembrie 2010, un studiu cu scopul de a identifica preferintele de vizionare ale femeilor si de a adapta grila de programe a TLC la profilul publicului din fiecare tara in care postul urma sa fie lansat.
Studiul s-a bazat pe un set de focus grupuri si chestionare, la care au participat 400 de femei din sase tari: Suedia, Olanda, Italia, Rusia, Polonia si Romania.
Astfel, statutul de femeie este perceput diferit in functie de contextul cultural in care aceasta traieste, potrivit rezultatelor studiului. in functie de cum se percep pe sine, de interese, stil de viata si context socio-cultural, femeile aleg sa urmareasca anumite posturi si programe TV.
Potrivit studiului, femeile din Romania sunt interesate sa descopere experiente si lucruri noi atunci cand vine vorba de programele TV, pentru a gasi informatii utile si noi surse de inspiratie in vederea imbunatatirii stilului lor de viata. Rutina zilnica, programul de lucru foarte incarcat le determina pe de o parte sa fie foarte bine organizate, pentru a reusi sa faca fata provocarilor.
Pe de alta parte, le motiveaza sa isi doreasca sa vada si altceva, sa invete lucruri noi si sa-si largeasca orizonturile. Din acest punct de vedere, programele care ofera informatii utile si solutii pentru problemele cotidiene sunt foarte apreciate in randul publicului feminin din Romania. in acelasi timp, romancele si-au manifestat cu precadere interesul pentru programele TV care abordeaza teme precum: familie, cariera, relatii interpersonale, gastronomie, moda, design interior, sanatate si calatorii.
In ceea ce priveste modalitatea de vizionare, in Romania, spre deosebire de alte tari, mai mult de jumatate dintre femeile intervievate au declarat ca, de obicei, prefera sa se uite la televizor impreuna cu prietenii ori familia. Astfel, vizionarea diferitelor programe TV reprezinta si o buna modalitate de petrecere a timpului liber cu ceilalti membri ai familei si de identificare a unor modele de comportament sau experiente de viata utile pentru dezvoltarea personala, se precizeaza in studiu.
Pe de alta parte, in Polonia, potrivit rezultatelor studiului, femeile sunt interesate tot de informatii utile, dar sunt mai curioase si se afla intr-o permanenta competitie cu alte femei din dorinta de a se afirma. Ele urmaresc tot ceea ce apare nou la televizor, tot ceea ce le poate ajuta sa se perfectioneze si raporteaza tot ceea ce vad la propria lor persoana, astfel incat sa invete si sa se autodepaseasca.
Rezultatele studiului au indicat faptul ca modelul ideal pentru femeile din Polonia este reprezentat de femeia americana: frumoasa, independenta, increzatoare, cu o cariera de succes, care poate sa faca tot ceea ce isi doreste si este permanent interesata sa gaseasca cele mai bune solutii, indiferent de tipul de problema cu care se confrunta.
In ceea ce priveste modalitatea de vizionare, spre deosebire de femeile din Romania, aproximativ 75% dintre respondentele din Polonia au spus ca prefera sa se uite singure la televizor, rezervandu-si un moment doar pentru ele. Atunci cand vor sa impartaseasca cu altcineva ceea ce vad, prefera sa se uite cu familia.
In schimb, femeile din Rusia manifesta o dorinta mare de a invata cat mai multe lucruri noi si de a primi sfaturi despre cele mai variate aspecte ale vietii lor. Acestea prefera sa mentina un echilibru intre momentele de singuratate in fata televizorului si momentele in care pot impartasi experienta TV cu familia. in Rusia, la fel ca in Romania, principala motivatie pentru urmarirea programelor TV este invatarea unor lucruri noi, din dorinta de a primi informatii utile si pareri avizate. Cele mai apreciate programe TV sunt cele care abordeaza teme precum: relatii, gastronomie, moda, animale, natura, calatorii.
In Olanda, folosirea televizorului in mod individual este mai raspandita. Femeile olandeze prefera sa se uite singure la televizor, tocmai pentru a evita sa fie judecate in vreun fel de partenerii lor, pe baza preferintelor in materie de programe. in privinta motivatiilor de vizionare, invatarea de lucruri noi nu este la fel de importanta pentru femeile olandeze (ca in cazul celor din Romania, Rusia, Polonia), acestea fiind mai atrase de programe de divertisment, care sa le duca intr-o lume cu totul aparte, cu povesti extraordinare si subiecte atractive. Cele mai interesante subiecte urmarite la televizor sunt cele legate de medicina/ sanatate, investigatii si suspans.
In schimb, femeile suedeze, desi visatoare, sunt foarte bine ancorate in realitate, potrivit studiului. Acestea nu sunt procupate de drepturile sau independenta femeilor, deoarece aceste aspecte sunt bine stabilite in societatea in care traiesc. In Suedia, ca si in Romania, femeile prefera sa urmareasca programele TV impreuna cu familia, pentru a petrece mai mult timp in compania acestora. Gastronomie, relatii de cuplu sau moda sunt printre cele mai atractive subiecte de programe TV pentru femeile din Suedia.
Televiziunea de divertisment pentru femei TLC emite, incepand de joi de la ora 06.00, si in Romania, postul fiind disponibil in acest moment in pachetele de baza ale companiilor UPC si AKTA, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX joi de Discovery Networks.
Sursa: Mediafax