Genele unui copil au un impact mult mai mare asupra rezultatelor la examene decat calitatea scolii sau eforturile parintilor, sustine un studiu publicat de cercetatorii de la Kings College din Londra si preluat de Daily Mail.
Potrivit cercetarii care a analizat rezultatele a 11.000 de adolescenti la examenul GCSE (examen sustinut la varsta de 14-16 ani, la mai multe subiecte, in Marea Britanie, n.red.), ADN-ul este de doua ori mai important decat factorii care tin de mediul in care invata copilul — cum ar fi alegerea scolii — in ceea ce priveste succesul educational.
Potrivit Daily Mail, studiul pare sa sustina afirmatia controversata facuta de primarul Londrei, Boris Johnson, in urma cu o luna, care a sugerat ca unele persoane ajung in pozitii importante deoarece sunt in mod natural mai inteligente decat altele. Noul studiu sugereaza ca genele fiecarui copil sunt responsabile, in medie, pentru o diferenta de 58% in ceea ce priveste rezultatele la subiecte importante cum ar fi limba engleza, matematica si stiintele.
Factorii de mediu, cum ar fi scoala, cartierul si casa familiei, ar avea, potrivit cercetatorilor, un impact de doar 29% asupra rezultatelor la examene. De asemenea, genetica pare sa aiba o influenta mai mare asupra rezultatelor la subiectele stiintifice (58%) decat asupra celor la stiinte umaniste (42%), cum ar fi studiile privind mass-media, arta sau muzica.
Cercetarea, publicata in jurnalul PLoS ONE, sustine ca rezultatele s-ar putea dovedi „incomode” pentru persoanele din sistemul educational.
Sursa: Agerpres