Fara a verifica pe internet, care dintre imaginile din fotografie reprezinta logo-ul oficial al Apple? Mai putin de jumatate dintre oameni, fie ei utilizatori de PC sau de MAc, pot face alegerea corecta, potrivit unui studiu realizat de University of California Los Angeles (UCLA).
Logo-ul Apple este relativ simplu, doar doua culori şi o forma pe care copiii o invata odata cu alfabetul. Marul muşcat este considerat adesea unul dintre cele mai cunoscute şi mai uşor de recunoscut logo-uri din prezent. Cu toate acestea, 53% din oamenii care au participat la studiul UCLA au ales o imagine care nu reprezinta logo-ul companiei americane, informeaza businessinsider.com.
De ce nu pot oamenii sa identifice corect marul simbol?
„A vedea” şi „a observa” sunt doua lucruri diferite. Doar fiindca intalnim un obiect, nu inseamna ca vom şi avea o amintire a acestuia. Şi chiar daca o facem, unele imagini se lovesc de o bariera numita „saturare a atentiei”, potrivit articolului publicat in Psychology Today de doi dintre autorii cercetarii UCLA, Adam B. Blake şi Alan D. Castel.
„In procesul de percepere şi implicare intr-un proces repetitiv, creierul uman poate invata ca este lipsit de importanta sa memoreze detalii specifice – daca avem nevoie de ele, le gasim uitandu-ne in jur”, au explicat cercetatorii.
Un test asemanator este incercarea de a va aminti literele din jurul tastei T de pe tastatura dumneavoastra, sau locul in care se afla cel mai apropiat stingator de incendiu.
Cel mai probabil, nu veti reuşi sa va amintiti cu exactitate, comenteaza businessinsider.com.
Potrivit studiului realizat de UCLA, rata de succes a scazut şi mai mult in momentul in care participantii la test au fost rugati sa deseneze din memorie logo-ul Apple. Doar un voluntar din 85 a desenat marul muşcat conform logo-ului oficial.
Oamenii, in cea mai mare parte, nu-şi dau seama de lipsa de conştientizare a realitatii inconjuratoare. Cand au fost intrebati inaintea testului, participantii la studiu au aratat niveluri ridicate de incredere in ei inşişi referitor la faptul ca vor putea identifica logo-ul corect cu uşurinta. Nivelul de incredere de sine a scazut dramatic cand participantii au primit sarcina.
Deşi cercetari anterioare au aratat ca memoria vizuala poate fi foarte precisa, studiul UCLA ofera informatii importante legat de partinirea subiectiva cand vine vorba despre evaluarea propriilor performante.
Raspunsul corect la intrebarea de la inceputul articolului este a treia imagine, de sus in jos, de pe prima coloana din dreapta.
Testul poate fi efectuat online pe site-ul Universitatii din Ghent (Belgia).
Sursa foto: Mediafax
Sursa: Mediafax