Cele mai multe persoane (76%) care vizioneaza un program TV prefera sa se concentreze exclusiv asupra respectivului show si sa nu faca alte activitati in acelasi timp, precum navigarea pe internet si petrecerea timpului pe retele de socializare.
Astfel, in ciuda existentei telefoanelor inteligente, a internetului, a retelei Twitter si a altor surse de distragere a atentiei, persoanele care se uita la un program TV raman fidele respectivului show pe durata difuzarii lui, spune publicatia hollywoodreporter.com, care precizeaza ca rezultatele acestui studiu sunt pozitive pentru industria de televiziune clasica.
In timp ce, in general, telespectatorii spun ca obisnuiesc sa faca mai multe activitati cel putin o data in timp ce se uita la televizor, 76% dintre telespectatori spun ca prefera mai degraba sa se concentreze asupra programului TV la care se uita intr-un moment, decat sa se lase atrasi de alte surse de distragere a atentiei, precum retelele de socializare online.
Totusi, navigarea pe internet se situeaza in topul activitatilor preferate de oameni in timp ce acestia se uita la TV. Pe locul al doilea in acest clasament se situeaza gatitul, in timp ce pe urmatoarea pozitie se afla folosirea serviciilor online de mesagerie instant.
Potrivit aceluiasi studiu, desi multi oameni spun ca folosesc internetul pentru a se documenta cu privire la un program de televiziune, doar 27% dintre acestia incearca sa afle informatii despre un show chiar in timpce este difuzat la televizor. De asemenea, doar 14% dintre persoane se grabesc sa caute pe internet informatii imediat dupa ce termina de vizionat un show la TV, iar 32% – in urmatoarea saptamana de la difuzarea programului la televizor.
Cei mai multi telespectatori nu sunt interesati sa poarte discutii online despre show-urile pe care le vizioneaza la televizor. Astfel, 55% dintre persoane sunt de acord cu afirmatia: „Vreau sa discut despre programele de televiziune doar cu persoanele pe care le cunosc, nu cu necunoscuti de pe internet”. Pe de alta parte, studiul a explorat si ceea ce a fost numit elementul ” Game of Thrones”, care se refera la show-uri care le atrag total atentia privitorilor.
Astfel, 73% din cei chestionati in acest studiu au spus ca exista cateva programe de televiziune care sunt atat de importante pentru ei, incat acestia se asigura ca nu vor fi intrerupti de nimic in timp ce le vizioneaza.
Acest studiu a cuprins un esantion de 1.660 de case, persoanele din aceste camine fiind chestionate in perioada 16 octombrie – 7 noiembrie. De asemenea, 40% din aceste persoane erau la momentul respectiv abonate la serviciile TiVo, iar 12% din cei chestionati au fost selectati de pe retelele de social media. Toti participantii chestionati aveau peste 18 ani si se uitau la televizor cel putin sapte ore pe saptamana.
TiVo este o companie care ofera servicii de televiziune interactive, pe baza unui abonament. TiVo le ofera abonatilor posibilitatea sa aleaga momentul in care doresc sa se uite la un anumit show.
Sursa: Mediafax