Cantecele trupei The Beatles se potrivesc de minune cu fish and chips – un preparat traditional britanic -, iar ariile interpretate de Luciano Pavarotti „fac minuni” in combinatie cu spuma de ciocolata, afirma autorii unui studiu, potrivit caruia muzica potenteaza gustul unor alimente.
Un studiu realizat de un profesor de psihologie de la Universitatea Oxford din Marea Britanie afirma ca anumite genuri muzicale pot sa potenteze gustul – inclusiv dulce, sarat si amar – din anumite preparate culinare, informeaza dailymail.co.uk.
Intensitatea ariei „Nessun Dorma”, interpretata de celebrul tenor italian Luciano Pavarotti, reprezinta „acompaniamentul” perfect pentru spuma de ciocolata.
Acordurile de pian din piesa „Autumn in New York”, interpretata de cantareata de jazz Billie Holiday, potenteaza aroma autumnala a budincii de dovleac.
In restaurantul Ultraviolet din Shanghai, preparatul fish and chips (peste cu cartofi prajiti) este servit pe acordurile unor piese ale trupei The Beatles, iar in restaurantul El Celler de Can Roca din Girona, Spania, bezelele parfumate sunt servite impreuna cu inregistrari video ale fotbalistului Lionel Messi in plina actiune pe teren, deoarece, spun cercetatorii, acele imagini si sunete reliefeaza si mai mult aroma de lamaie din acel desert.
Aceasta tehnica, denumita „asezonare digitala”, se aplica si vinurilor, determinandu-i pe clientii unor restaurante sa consume cu pana la 15% mai mult alcool, daca acesta le este servit in acelasi timp cu o muzica potrivita.
Cercetatorii au descoperit ca oamenii apreciaza mult mai mult buchetul unui vin atunci cand acesta vine „la pachet” cu muzica potrivita. Astfel, „Cvartetul de coarde Nr.1 in Do Major”, de Piotr Ilici Ceaikovski, potenteaza de minune buchetul vinului Chateau Margaux 2004, iar „Cvartetul pentru flaut in Do Major”, de Wolfgang Amadeus Mozart, ar trebui ascultat savurand un pahar de vin Pouilly-Fumé.
Charles Spence, profesor de psihologie comportamentala la Universitatea Oxford, autorul studiului, a explicat pentru The Observer ca gustul nu reprezinta un element atat de dominant, dupa cum ar crede multi oameni, in ceea ce priveste aprecierea unui preparat alimentar, pentru ca urechile oamenilor transmit la randul lor mesaje subliminale papilelor gustative.
Sursa: Mediafax