Un studiu realizat de revista Royal Society sugereaza ca lungimea unui titlu care prezinta o descoperire stiintifica influenteaza impactul difuzarii sale. Sunt preferate articolele cu titlu scurt, considerate mai usor de inteles, relateaza miercuri AFP.
Complicate, plictisitoare sau prea lungi, articolele stiintifice au reputatia ca nu sunt usor de citit. Un mare numar de cercetari sunt publicate anual, unele cu un impact major, altele trecand neobservate.
Cercetatori in stiinta comportamentului de la universitatea Warwick din Marea Britanie au incercat sa afle daca titlul unei descoperiri stiintifice ii poate influenta impactul.
Rezultatul a fost ca oamenii de stiinta sunt cititori la fel ca ceilalti. Ei prefera sa citeasca articole cu titlu scurt, pe care le considera mai usor de inteles.
Studiul a relevat ca descoperirile stiintifice prezentate sub un titlu scurt sunt preferate de un numar mai mare de cititori si, prin urmare, difuzate in mai multe exemplare.
Potrivit lui Adrian Letchford, coautor al studiului, lungimea titlului nu este totusi singurul factor de succes. Alte studii au demonstrat ca autorul, domeniul de studiu si prezenta a doua puncte in titlu sunt de asemenea factori determinanti pentru difuzarea pe scara larga a unei descoperiri, conchide Letchford.
Sursa: Agerpres