Potrivit unui studiu publicat recent in Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking cei care posteaza mesaje agresive pe site-urile de pe internet au tendinta de a deveni, cu timpul, tot mai nemultumite si mai frustrate. Utilizatorii care posteaza cu regularitate pe internet mesaje negative sau comentarii negative se simt ceva mai relaxati dupa postare, insa, in ansamblu, ei tind sa devina, cu timpul, tot mai furiosi si mai frustrati, informeaza dailymail.co.uk.
Autorii unui alt studiu spun ca citirea de mesaje negative scrise de alte persoane, urmata de postarea propriilor mesaje agresive, este asociata cu schimbarile de dispozitie. „Disputele online seamana cu aruncarea de gaz pe un foc. Internetul scoate la iveala problemele asociate cu impulsivitatea mai mult ca oricare alt mediu”, afirma autorul studiului, Ryan Martin.
„E usor sa raspunzi chiar atunci, cand esti nervos”, a adaugat el. Desi studiul s-a concentrat doar asupra site-urilor specializate in polemici online, autorii sai considera ca el are implicatii importante si pentru retelele de socializare Facebook si Twitter si chiar pentru site-urile si blogurile specializate in postarea de stiri de interes general. In opinia autorilor, statutul de utilizator anonim, care isi ascunde identitatea reala in spatele unui pseudonim, alaturi de factorul denumit „distanta sociala”, reduc capacitatea individului de a se controla sau de a ramane prudent in legatura cu felul in care interactioneaza cu ceilalti.
Site-urile care functioneaza ca „un sac de box virtual” stimuleaza comportamentele daunatoare, spune Ryan Martin. „Multe dintre aceste site-uri incurajeaza postarea de mesaje agresive ca metoda de depasire a furiei. Ei cred ca aceasta «descarcare» este o abordare sanatoasa, dar nu este deloc asa”, a adaugat el. Desi nu e nimic gresit in faptul de a te infuria, Ryan Martin crede ca abordarea cea mai sanatoasa ar consta in concentrarea utilizatorului asupra rezolvarii acelor probleme care ii nemultumesc.
Sursa: Mediafax