Majoritatea companiilor romanesti (68%) estimeaza ca in 2013 vor inregistra o crestere a profitului, iar dintre acestea 37% apreciaza ca vor avea o majorare cu 5%-10%, in timp ce 22% iau in considerare o crestere de doua cifre a profitului, de pana la 20%, iar 9% mizeaza pe un avans de 20%-30%, potrivit concluziilor unui studiu Ernst & Young, dat publicitatii astazi, 12 februarie.
Studiul “O noua viziune a cresterii” arata ca, in privinta cererii clientilor in urmatoarele 12 luni, 66% dintre cei chestionati considera ca nu se vor inregistra modificari majore, fata de doar 2% care se asteapta la modificari si 32% care considera ca va ramane la fel ca anul trecut.
In cazul in care piata va continua sa aiba o evolutie slaba in urmatoarele 12 luni sau chiar va intra in declin, 76% dintre firme intentioneaza sa ramana pe piata pana cand aceasta se va stabiliza, 46% sustin ca sunt pregatite sa faca fata provocarilor in 2013 prin abordari inovative ale businessului, iar 15% intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata prin fuziuni si achizitii.
Pentru a face fata presiunilor impuse de criza economica in mediul local de business in 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionati au declarat ca au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe cresterea productivitatii.
In privinta echipei, 26% dintre respondenti afirma ca intentioneaza sa creasca numarul angajatilor in 2013, iar 56% estimeaza ca vor mentine acelasi numar de angajati ca in anul precedent. Daca 55% prevad o crestere de 5-10% a salariilor in 2013, in linie cu rata estimata a inflatiei, 42% se asteapta la o stagnare a nivelului salarial pentru urmatoarele 12 luni.
Finantarea va continua sa fie in principal prin credite bancare, 45% dintre firme intentionand sa apeleze la aceasta sursa, iar 41% iau in calcul posibilitatea de a recurge la finantare europeana in 2013.
Daca 18% din companii spun ca vor continua batalia preturilor mici pentru a-si creste vanzarile anul acesta, 75% declara ca vor introduce pe piata produse/servicii noi pentru clientii existenti, 33% intentioneaza sa intre pe piete noi cu produsele/serviciile pe care le au, in timp ce 20% sustin ca si-au regandit produsele pentru a ataca piete geografice noi.
Studiul Ernst & Young privind perceptia mediului romanesc de afaceri in 2013 are la baza un chestionar care analizeaza perceptiile a 105 executivi de top, provenind din organizatii ce opereaza la nivel local in diverse industrii. In marea lor majoritate, respondentii provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane de euro. Acestia au raspuns chestionarului Ernst & Young in perioada 21 ianuarie – 5 februarie 2013.
Sursa: Agerpres