Televizoarele si ceasurile inteligente castiga din ce in ce mai mult teren in randul tinerilor romani, 70%, respectiv 34% dintre acestia afirmand ca isi doresc asemenea dispozitive, potrivit rezultatelor studiului Omnibus, realizat de GfK Romania si dat publicitatii joi. Pe acest segment de tehnologie, aproape 20% dintre romanii din mediul urban spun ca au auzit de smart TV si il utilizeaza deja, iar peste 35% declara ca au auzit si le-ar placea sa il foloseasca. De asemenea, 70% dintre adolescentii cu varste intre 15 si 17 ani au afirmat ca isi doresc un televizor inteligent prin prisma integrarii functionalitatii de accesare a internetului.
Conform GfK Romania, dupa smart TV, produsul care se bucura de cea mai mare popularitate in perioada aceasta este ceasul inteligent /smartwatch/. Astfel, desi in randul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este foarte mic, sub 2%, dorinta de a avea un asemenea terminal ii anima pe 34% dintre cei chestionati.
Un alt domeniu care ii atrage pe tineri este cel reprezentat de serviciile de stocare in cloud, cu 25% dintre sufragii pe categoria de varsta 18-24 de ani. In acelasi timp, 10% dintre romanii din mediul urban utilizeaza deja acest tip de serviciu. Pe locul al treilea in top se situeaza platile realizate de pe mobil. In acest caz, unul din 20 de romani din mediul urban realizeaza plati ‘in miscare’, insa de 3 ori mai multi si-ar dori sa realizeze o astfel de operatiune. Utilizatorii se dubleaza in randul tinerilor intre 18 si 24 de ani.
Rezistenta cea mai mare in utilizare o intalnim tot in randul platilor de pe mobil (18%), dar si in randul autentificarii biometrice (18%). Putin peste doua procente au folosit pana in prezent acest tip de autentificare, in vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape doua treimi nici nu au auzit de ea. Pe de alta parte, cresteri notabile se remarca si in studiile GfK din Europa, unde majoritatea vanzarilor in piata de device-uri portabile vin din zona de sanatate si de fitness (aproape 60%) si din cea reprezentata de ceasurile inteligente (peste 20%).
Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 573 de respondenti din mediul urban, cu varsta de peste 15 ani, in perioada 27 aprilie – 15 mai, iar metoda folosita a fost cea a interviurilor fata in fata. Cercetarea are o marja de eroare de+/-3%
GfK Romania este prezenta pe piata locala din anul 1992, iar in prezent este institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 16,2 milioane euro, raportata in 2014. Activitatile companiei sunt structurate in doua sectoare, respectiv Consumer Choices si Consumer Experiences.
Sursa: Agerpres