Irlandezii au cumparat in primele noua luni ale acestui an peste 2.400 de automobile marca Dacia, in crestere cu 111% in ritm anual, ceea ce face din subsidiara Renault marca cu cel mai puternic ritm de crestere de pe piata din Irlanda, informeaza un articol publicat duminica in cotidianul Irish Independent.
Succesul inregistrat de Dacia i-a facut pe directorii de la subsidiara irlandeza a grupului Renault sa compare marca auto romaneasca cu succesul inregistrat de companiile low cost din alte industrii precum compania aeriana Ryanair si grupul de distributie Lidl.
‘Poate in urma cu cativa ani nu era ceva normal sa zbori cu Ryanair sau sa iti faci cumparaturile la Lidl sau Aldi insa lucrurile stau altfel in prezent. Acelasi lucru este valabil si in cazul Dacia. Oamenii stiu care este valoarea banilor iar in cele din urma totul se reduce la accesibilitate’ a declarat directorul de operatiuni din Irlanda al Renault Group, Patrick Magee.
Se estimeaza ca Dacia va contribui cu pana la 30 de milioane de euro la vanzarile de 120 de milioane de euro pe care Renault Group se asteapta sa le inregistreze pe piata din Irlanda in acest an iar pe termen mediu marca Dacia si-a propus sa ajunga la o cota de piata de 4-4,5% in Irlanda.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Sursa: Agerpres