Vedetele (si stilistii lor) pot incasa sume cu pana la sase cifre pentru a purta o anumita tinuta pe covorul rosu. Este o afacere profitabila ce rezulta din prezenta pe covorul rosu a starurilor la galele cinematografice, relateaza online ziarul El Pais.
Brandon Maxwell, stilistul lui Lady Gaga (alaturi de care s-a fotografiat pe coperta revistei Hollywood Reporter pentru a-si demonstra influenta), nu sovaie sa dea amanunte asupra felului in care functioneaza aceasta afacere de milioane de dolari.
La fel de deschisa s-a aratat si Jessica Paster, stilista actritelor Emily Blunt si Leslie Mann, care a dezvaluit ca vedetele pot incasa 250.000 de dolari pentru a purta o rochie la o gala de premiere, in timp ce designerii lor castiga 50.000 de dolari pentru a mijloci intre marcile de lux si clientele lor.
Paster si Maxwell au facut aceste declaratii alaturi de alti stilisti de renume, precum Erin Walsh (care le imbraca pe Kerry Washington, Maggie Gyllenhaal, sau Sarah Jessica Parker) la o dezbatere organizata la New York. O masa rotunda la care au fost dezvaluite cateva din secretele si anecdotele din culise, precum probleme cu care s-au confruntat actritele inainte de a pasi pe covorul rosu (vezi fermoarul unei rochii Dior care i-a dat batai de cap actritei Penélope Cruz la gala Oscarurilor din 2007).
Partea cea mai importanta a discutiei au fost insa cea legata de cifrele care se invart in aceasta industrie de lux la ceremonii cu ecouri mondiale, precum gala premiilor Oscar sau Globurile de Aur. Desi Maxwell si Paster au asigurat ca nu li s-au oferit niciodata bani pentru ca vedetele sa poarte o rochie de la o anumita casa de moda, stilista lui Blunt a admis ca au loc negocieri financiare.
Paster a recunoscut ca a primit intre 30.000 si 50.000 de dolari ca mediatoare si ca actrita a incasat intre 100.000 si 250.000 de dolari. Stilista a precizat ca nu este vorba de contracte semnate, astfel incat, daca actritei nu-i place modelul ales, poate opta in final pentru alta rochie.
Punctul culminant al legaturii unei actrite cu industria luxului este atunci cand reuseste ca imaginea ei sa fie folosita intr-o campanie. O strategie foarte extinsa (a se vedea campaniile de promovare a parfumurilor de Sarbatori) si care aduce venituri suplimentare vedetelor.
Ca de exemplu Jennifer Lawrence si Marion Cotillard pentru firma Dior, a caror imagine isi atinge intotdeauna tinta si care pasesc pe covorul rosu imbracate intotdeauna intr-o tinuta de firma. Sau mai nou venita Alicia Vikander, care, dupa ce a jucat in cateva filme in 2015, a reusit sa devina imaginea oficiala a casei Louis Vuitton (si care s-a afisat deja cu unul din modelele firmei la gala amfAR de la Cannes).
Cheia pentru obtinerea acestor venituri suplimentare este ca actrita sa se alieze cu un stilist de renume si sa atraga suficient atentia la evenimente publice pentru ca o firma de lux sa mizeze pe ea si sa-i ofere un contract.
Sursa: Agerpres