Testul PCR și carantina sunt cele două condiții de care ne putem lovi, în această perioadă, dacă vrem să organizam o vacanță într-o țară membra a Uniunii Europene.
Din fericire, aproape toate țările au eliminat carantina pentru cetățenii comunitari, dar testul PCR rămâne în vigoare în Franța, Italia, Spania, Portugalia, Germania și Lituania, indiferent dacă ai fost vaccinat.
Mai sunt țări în Europa care impun carantina și acestea nu sunt o destinație turistică, deocamdată. Este vorba de Olanda, Austria sau Danemarca unde te așteaptă de la 5 la 10 zile de autoizolare.
Pentru cei care au primit serul anti-COVID porțile sunt deschise ca să viziteze Grecia, Islanda, Croația, Muntenegru sau pot să călătorească și mai departe, în insulele Seychelles, Belize, Guatemala și Ecuador.
Țările din afara Europei unde pot călători cetățenii europeni
Cetățenii din statele membre UE sunt acceptați în 116 de țări, iar în 15 dintre acestea nu li se aplică deloc restricții sanitare, precum Mexic și Brazilia.
70 de destinații condiționează intrarea pe baza unui test PCR, cum sunt Egipt sau Kenya, iar 31 de țări din afara Europei impun măsura carantinei, precum Chile, Cuba sau Tailanda.
Înainte de toate, trebuie verificate ultimele informații despre destinația de interes, iar Ministerul Afacerilor Externe are o evidență cu ultimele restricții sanitare.
Când şi cum vom călători cu certificatul verde. Interviu cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi
Cand și cum vom călători cu certificatul verde este una din temele momentului. Comisarul european pentru Transporturi, Adina Valean, a fost invitata Sabinei Iosub în cadrul emisiunii „În fața națiunii”, unde a oferit o serie de precizări importante.
Sabina Iosub: La ce trebuie să fim atenţi? Știu că sunt câteva puncte foarte clare ce vin de la Comisia Europeană.
„Sigur, suntem în foc continuu, în analizarea discuțiilor pe care le avem cu statele membre pe planurile de recuperare și reziliență, România inclusiv. Eu pentru România, știți foarte bine că am organizat încă din februarie un grup de expertiză tehnică.
Au fost discuțiie aproape săptămânal în domeniul transporturilor pentru a perfecționa elementele cheie ale proiectelor pe care România dorește să le propună spre finanțare în viitor, Comisiei Europene, în particular, pentru planul național de redresare și reziliență, astfel încât, eu sper că elementele pe care noi le-am cerut fiecărui stat membru, să se regăsească în formula finală care va fi prezentată spre adoptare. Mă refer la detalii privind proiectele, la maturitatea acestora, la o bună argumentare a costurilor, astfel încât să poată face o estimare de cost pozitivă.
Trebuie să mai spun încă o dată, că ce proiecte vor intra în plan, decide fiecare stat membru. Deci, prioritățile le stabilește fiecare țară, în cazul nostru Bucureștiul va spune – asta sunt priorităiţile, astea sunt proiectele cu care vrem să mergem mai departe”