In timp ce Clujul si Timisoara sunt plasate pe primele locuri ca rentabilitate a traseelor interne, destinatiile Baia Mare, Satu Mare, Iasi si Suceava au fost nominalizate de sefii companiei Tarom ca fiind cele mai neprofitabile. Acesia au subliniat ca nici macar preturile promotionale la bilete, reduse cu 50%, nu au reusit sa ridice interesul pentru cursele pe ruta Bucuresti-Baia Mare.
Avioanele fac curse politice pe aeroportul din Tauti
Raportul anual al companiei Tarom ar putea sa incurce planurile autoritatilor maramuresene, care in perioada urmatoare aveau programate mai multe intalniri cu potentiali investitori din domeniul transportului aerian. Printre firmele cu care s-a negociat se numara operatorul de transport Austrian Airlines si compania germana Obermayer, care a proiectat terminale in cele mai mari aeroporturi din lume.
Comandantul Aeroportului Baia Mare, Vasile Dale, a afirmat ca situatia nu e asa neagra precum o prezinta reprezentantii Tarom si ca, de fapt, numarul pasagerilor pentru cursele spre Bucuresti e mare. “E un sistem ticalostit. Daca dai telefon cu o saptamana inainte sa iti faci rezervari nu gasesti un loc, iar cand e cursa apar locuri libere. Din pacate, aceste curse Tarom sunt curse politice. Mai exact sunt fixate in functie de programul parlamentarilor.”
Vasile Dale a precizat ca Taromul practica preturi foarte ridicate si ca aparitia unui operator nou de transport ar putea sa schimbe lucrurile. “Baia Mare a mers intotdeauna la capacitate si va merge si pe viitor. Ramane de vazut ce se va intampla cu Austrian Airlines care a venit si a facut niste studii de principiu in Maramures pentru initierea unor curse externe. Au fost foarte incantati, dar deocamdata nu s-a discutat nimic concret”, a mai aratat comandantul aeroportului baimarean.
Sursa: Larisa Tivadar