”Pozitia mea ramane aceeasi: trebuie sa avem aceasta taxa pentru a ne proteja mediul”, a declarat, pentru Rompres, ministrul Vladescu, dupa intrevederea avuta la Bruxelles cu comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, si cu directorii generali din cadrul DG Politici Regionale si DG Taxe si Uniune Vamala.
El a mai precizat ca executivul comunitar nu contesta faptul ca taxa de prima inmatriculare este prea mare, ci ca este discriminatorie si ca ii dezavantajeaza pe cumparatorii de autoturisme second hand, avantajandu-i, totodata, pe producatorii interni.
Ipotetic, deci, majorarea si a taxei pentru autoturismele noi ar putea constitui o varianta de lucru, insa aceasta ”nu reprezinta o solutie si din punctul de vedere al cetateanului roman”, dat fiind nivelul scazut al veniturilor romanilor, a adaugat Vladescu.
UE vrea taxa ecologica unica pe intreg continentul
Aceasta problema si-ar putea gasi solutionarea la nivel comunitar, daca se va reusi introducerea, asa cum doreste comisarul Kovacs, a unei ”taxe ecologice” unice, care se aplice producatorilor de autoturisme si care sa inlocuiasca doua taxe aplicate la ora actuala in toate tarile UE, cu exceptia Marii Britanii, la achizitionarea unui automobil nou, si anume taxa de drum si taxa de inmatriculare.
Introducerea taxei ecologice va fi propusa la urmatoarea reuniune a ministrilor finantelor din UE. Un sfert din valoarea acestei taxe ar urma sa fie calculata in functie de nivelul de CO2 emis de vehiculul taxat. Cadrul legislativ de aplicare a taxei va fi acelasi pe teritoriul tuturor statelor membre, insa guvernele sunt cele care vor stabili modul de calcul si nivelul taxei, care ar putea fi aplicata incepand cu 2009.
Sursa: Ioana Osan