Vești proaste pentru brașoveni, și nu numai. Dacă sperați că anul acesta Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav va deveni operațional, aflați că nu va fi așa, vor și aici întârzieri. Speranțele românilor au fost spulberate chiar de Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului aeroportului, cunoscut drept omul lui Sorin Grindeanu. Acesta a susținut astăzi o conferință de presă alături de directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc, și președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.
Printre factorii care contribuie la decalarea termenului de operaționalizare a aeroportului s-ar număra posibile întârzieri în livrarea echipamentelor de radionavigație.
„Practic aeroportul are cele două componente generale de infrastructură de aeroport și de infrastructură de navigație aeriană. Pe infrastructura de aeroport stăm foarte bine, avem pista finalizată, calea de rulare, platforma, am făcut recepția la terminalul de pasageri și urmează să facem luna aceasta recepția la contractul cu șapte obiecte în final care presupune drumul de acces din drumul județean, parcare pasageri, avem uzina electrică, rezervă apă, drumul tehnologic și cabinele de poartă, remiza PSI. Pe partea de navigație aeriană ne-am focusat cel mai mult în ultimele săptămâni pentru că ne apropiem practic de operaționalizarea aeroportului și ăsta este scopul conferinței de presă și a discuțiilor din ultimul timp.
Practic cred că este cel mai important aspect, pe partea de navigație aeriană avem contracte în derulare. (…) Să înțelegeți că operaționalizarea înseamnă pentru fiecare din cei care sunt la această masă niște obligații și niște termene care sunt interdependente. Dau un exemplu acum rapid. Vorbim de echipamentele care vin să le instalăm, echipamentele de radionavigație. Echipamentele acesta au nevoie de niște frecvențe, documentele, formularele pentru frecvențe le-am întocmit noi ca aeroport cu specialiștii de la ROMATSA, le-am trimis la Autoritatea Aeronautică, autoritatea face consultare internațională. După ce vine acceptul țărilor care sunt afectate de aceste frecvențe putem să avem frecvențele pentru echipamente… (…) În toate etapele astea cei de la această masă sunt implicați în diferite stadii. Acesta este doar un exemplu, dar să știți că activitățile care se presupun a fi desfășurate din momentul acesta până la operaționalizare sunt foarte complexe.”, a spus Alexandru Anghel, director Direcția Implementare Aeroport Brașov.
Alexandru Anghel, omul lui Grindeanu pus anterior șef la AACR
Astfel, Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav ar putea deveni operațional din iunie 2023, asta deși inițial se anunțase că aeroportul va fi operaţional la 1 noiembrie 2022.
Reamintim că Alexandru Anghel a fost numit președinte al Consiliului de Administrație al Autorității Aeronautice Civile de către Sorin Grindeanu în mai 2022. Numirea ministrului PSD al Transporturilor a fost criticată atunci, asta pentru că Alexandru Anghel se afla în stare de incompatibilitate pentru că deține simultan funcții de conducere la Aeroportul Brașov. Totodată, La finalul anului 2017, Alexandru Anghel a fost concediat din funcția de director al Aeroportului Iași pentru că a pus în pericol siguranța aeroportului, dar și pentru că a încercat să mușamalizeze mai multe nereguli, scrie defapt.ro.