Ingineri ai centrului de cercetare si dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judetul Cluj, lucreaza la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de perceptie 3D, cu ajutorul careia vor putea fi detectate obstacolele din trafic si care va fi folosita in conducerea autonoma.
Presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, sustine, intr-un comunicat de presa, ca o conducere autonoma a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numarul accidentelor si poate mari, astfel, in mod evident gradul de siguranta de pe sosele”, transmite corespondentul Mediafax.
„Traficul viitorului va fi electric, automatizat si interconectat. Conducerea autonoma a unei masini poate reduce semnificativ numarul accidentelor si poate mari astfel in mod evident gradul de siguranta de pe sosele. In plus, un flux mai bun al traficului poate reduce si consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch si care pot fi folosite pentru conducerea autonoma, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de perceptie 3D, fiind deja create conditiile pentru productia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o perceptie de 360 de grade necesara pentru conducerea autonoma. Ingineri din cadrul centrului de cercetare si dezvoltare din Cluj lucreaza la dezvoltarea de algoritmi si software pentru camera stereo produsa de Bosch, contribuind astfel, la pasii semnificativi facuti in directia conducerii autonome”, arata Denner.
Potrivit acestuia, pe langa functionalitatile specifice unei camere mono, de exemplu detectia si mentinerea benzii de mers, recunoasterea semnelor de circulatie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic si, in acelasi timp, se pot determina topografia suprafetei drumului si singularitatile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelari ale drumului”.
Volkmar Denner adauga ca, prin conducerea autonoma, se pot salva 1,2 milioane de vieti, cat este numarul deceselor in accidente rutiere inregistrat in fiecare an, ceea ce „reprezinta o importanta sursa motivationala”.
„In Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de soferi. Prin urmare, o asistenta completa in situatiile critice, precum si in situatiile de conducere monotona, ar putea mari semnificativ siguranta pe sosele”, sustine presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Bosch.
In opinia acestuia, pana in anul 2020, cel tarziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea in mare parte autonoma vor ajunge la cel mai inalt nivel de performanta”. „In deceniul care va urma, ne asteptam sa vedem masini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.
Sursa: Mediafax