Samsung Electronics vrea sa lanseze in urmatoarele luni un smartwatch care sa functioneze ca un telefon autonom, spre deosebire de majoritatea dispozitivelor existente pe piata care trebuie sa se conecteze la un smartphone pentru a efectua sau primi un apel, au declarat surse apropiate situatiei. Dispozitivul va putea sa faca fotografii, sa trimita emailuri si va avea instalate GPS, Bluetooth si un sistem de monitorizare a ritmului cardiac, functii care l-ar face mandru pe James Bond, au aratat sursele citate de Wall Street Journal.
Compania sud-coreeana, cel mai mare furnizor de smartphone-uri la nivel mondial, discuta cu operatori de telefonie din Statele Unite, Coreea de Sud si Europa in legatura cu ceasul-telefon, pe care spera sa il lanseze in iunie-iulie. Smartwatch-ul va functiona cu sistemul de operare Tizen, dezvoltat de Samsung in colaborare cu Intel. Sursele au refuzat sa spuna numele noului dispozitiv sau daca utilizatorul va efectua apelurile tinand ceasul aproape de gura.
Ideea ceasurilor care permit comunicarea a aparut inca din anii ’40, in literatura politista. In viata reala, aceste dispozitive au fost rare si au avut viata scurta, de la un ceas de mana cu functie de emisie-receptie, prezentat in 1953 intr-o revista de stiinta, si pana la o prima incercare a Samsung, din 1999, cu ceasul SPH-WP10, retras de pe piata in lipsa cererii.
In ultima perioada, interesul pentru aceste ceasuri a revenit, companii precum Google si ZTE pregatind lansari de dispozitive de mana inteligente. Apple, principalul concurent al Samsung, ar urma sa lanseze un smartwatch in acest an. Samsung a lansat patru astfel de produse, intre care Galaxy Gear, prevazut cu sistemul de operare Android al Google, si Gear 2, cu sistemul Tizen.
Toate aceste cesuri trebuie insa sa se conecteze la un smartphone pentru a efectua apeluri sau pentru navigarea pe Internet. Noul ceas-telefon al Samsung, care va fi dotat cu card SIM, va fi unul dintre putinele aparate autonome de pe piata si singurul fabricat de un producator mare.
Multi analisti considera insa ca smartwatch-urile, cu functii de telefon sau nu, este improbabil sa atraga un interes mare. „Ramane inca intrebarea de ce ar avea oamenii nevoie sa cumpere smartwatch-uri. Samsung domina piata dispozitivelor de acest tip, dar va mai dura pana cand acestea vor contribui la profitul companiei, piata ceasurilor inteligente fiind mai slaba decat cea a smartphone-urilor”, a declarat Lee Seung-woo, analist la IBK Securities in Seul.
Compania de cercetare a pietei IDC anticipeaza ca livrarile mondiale de dispozitive purtabile, inclusiv smartwatch-uri, se vor tripla in acest an la peste 19 milioane de unitati. In cazul smartphone-urilor, vanzarile ar urma sa creasca cu 19,3%, la 1,2 miliarde de unitati.
Smartwatch-urile au si un alt rol pentru Samsung, der testare a sistemului de operare Tizen, elementul central al strategiei Samsung de dezvoltare software, pentru a concura mai eficient Apple si Google.
Samsung vrea sa utilizeze Tiuzen la conectarea dispozitivelor sale purtabile cu alte produse, precum camerele foto, frigiderele si aparatele de climatizare.
Sursa: Mediafax