Romanii au acces la un serviciu universal al abonatilor de telefonie. Deocamdata, de acest serviciu beneficiaza clientii operatorilor Orange, Vodafone, Romtelecom si UPC Romania. Furnizorii de telefonie care nu vor asigura acest serviciu risca sa fie sanctionati cu amenzi de pana la 100.000 lei.
Prin simpla apelare a numarului national 118.800, romanii pot afla informatii despre abonatii persoane fizice, companii si institutii publice. Registrul abonatilor este disponibil si in format electronic pe www.118800.ro Serviciul ofera datele actualizate ale abonatilor 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. In plus, la cerere, romanii pot beneficia gratuit de suport pentru identificarea unor informatii suplimentare despre numerele solicitate.
In prezent serviciul poate fi accesat doar de clientii operatorilor Orange, Vodafone, Romtelecom si UPC Romania, urmand ca in viitor sa devina disponibil si utilizatorilor altor retele de telefonie fixa si mobila.
Avand in vedere ca 30% dintre utilizatorii romani de telefonie nu pot suna in prezent la 118800, serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie, in conditiile in care acesta este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii va demara o ancheta. In cazul in care acest serviciu nu va fi asigurat si de ceilalti operatori de telefonie, acestia risca sa fie sanctionati cu amenzi de pana la 100.000 lei.
Sursa: Camelia Tocaci