Telefonul asiguratului – 0800800971 – numar cu apelare gratuita la care maramuresenii aflati in evidentele Casei de Asigurari de Sanatate (CAS) pot suna pentru a semnala diferite nereguli din sectorul sanatatii, a sunat aproape o data pe zi in Maramures, pe parcursul anului trecut.
In 2009, 351 de apeluri au fost inregistrate in perioada ianuarie-decembrie 2009. In ceea ce priveste asistenta medicala, majoritatea sesizarilor facute telefonic la CAS Maramures s-au referit la obtinerea retetelor compensate si gratuite sau la modalitatea de transfer de la un medic la altul. La capitolul asistenta ambulatorie de specialitate, maramuresenii au cerut informatii cu privire la servicii medicale de specialitate si servicii paraclinice cuprinse in pachetul de servicii de baza decontate de CAS.
Mai multi maramureseni au sunat la Casa de Asigurari de Sanatate pentru a afla in ce conditii parintii copiilor bolnavi se pot interna impreuna cu acestia. Solicitari de date au mai fost si in ce priveste costul serviciilor stomatologice. Au fost, de asemenea, si reclamatii in legatura cu faptul ca la chemarea ambulantei, dispecerul care a preluat apelul le-a sugerat sa contacteze mai intai medicul de familie. Alte intrebari s-au referit la indemnizatii pentru cresterea si ingrijirea copilului, la modificari ale pensiilor sau la modalitatea de obtinere a vaccinului antigripal.
Sursa: Angela Sabau