Salonul auto de la Paris si-a deschis sambata portile pentru public, modelele-vedeta fiind, in pofida nelipsitului lux si exclusivism, masinile de oras si cele low-cost, care au profitat de anii de criza pentru a se propulsa in fruntea vanzarilor in Europa, relateaza France Presse.
Desi viseaza la modele sedan elegante sau sportive decapotabile, europenii aleg in marea lor majoritate masini mici si ieftine. In 2013, acestea reprezentau 40,9% din masinile vandute, comparativ cu 33,9% in 2004, potrivit cifrelor furnizate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (Acea).
In Franta, de exemplu, aceste vehicule „de categorie economica si inferioara” reprezinta mai mult de jumatate din vanzari, potrivit lui François Roudier, din cadrul comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA).
Constructorul german Opel, care de ani de zile nu inregistreaza profit, isi prezinta la salon noul Corsa, al doilea model al sau cel mai vandut, cu un look mai elegant, care ar urma sa ajute la relansarea companiei.
Producatorii francezi si-au reinnoit si ei, in acest an, modelele de oras. Twingo de la Renault a imprumutat trasaturi de la Fiat 500, in timp ce Citroen si Peugeot isi expun noile modele C1 si 108.
Grupul Volkswagen, care vrea sa devina cel mai mare constructor auto mondial, isi va dezvalui berlina Passat in timp ce la standul Ford va putea fi vazut noul Mustang, care va fi disponibil concesionarilor europeni abia anul viitor.
Masinile ii fac pe oameni sa viseze, dar in realitate ei cumpara intotdeauna autoturismne mai putin scumpe, declara directorul obervatorului Cetelem. Pe de o parte pentru ca portofelele europenilor sunt goale, dar si pentru ca masina nu mai are aceeasi semnificatie. Reusita profesionala este din ce in ce mai putin afisata prin autoturismul detinut, explica Neuvy.
Soferul unei masini de mici dimensiuni sau al unui model „low-cost” nu mai este tinta tachinarilor, scrie AFP. O dovedesc picnicurile care aduna in fiecare an mii de proprietari mandri de Dacia, filiala romaneasca si low-cost a Renault, deocamdata singura din Europa pe aceasta piata de nisa.
Modelul sau Logan a deschis drumul acum zece ani, iar acum face parte dintr-o serie de sapte modele, inclusiv o utilitara si un SUV, 4×4, de oras, foarte la moda (Duster), scrie France Presse.
Conceptul este simplu: o masina cu cateva facilitati si un design de baza, dar la un pret de doua ori mai mic decat cele practicate de Renault, gratie unor economii in proiectare (platformele sunt cele din generatiile anterioare), fabricatie (mana de lucru locala) si distributie.
„Nimeni nu a reusit sa copieze Renault”, subliniaza Carlos Da Silva, expert in cadrul grupului de consultanta IHS, care constata ca dupa zece ani nu exista concurenta in Europa de Vest pe aceasta nisa.
Renault a profitat de pozitia sa si a putut sa-si mentina cresterea in anii dificili din trecut gratie filialei sale din Romania. In prima jumatate a anului 2014, aceasta a anuntat o crestere a vanzarilor cu 24% si cel mai bun progres dintre toate marcile din Europa.
Peste un milion de vizitatori sunt asteptati sa viziteze Salonul de la Paris, care se desfasoara o data la doi ani si care isi va inchide portile la 19 octombrie. Pe o suprafata de 125.000 de metri patrati vor fi prezente cel putin 260 de marci si 71 de constructori de automobile.
Constructorul roman Dacia va lansa versiunile Stepway ale modelelor Lodgy si Dokker precum si doua noi premiere Dacia Duster Air si Dacia Sandero Black Touch.
Sursa: Agerpres