Finala turneului de la Roland Garros 2014, disputata intre jucatoarele Simona Halep si Maria Sarapova, a fost cea mai vizionata partida de tenis feminin din istoria televiziunii Eurosport, atragand o audienta medie de 3,8 milioane de telespectatori. Aceasta audienta reprezinta o crestere cu 24% fata de precedentul record de telespectatori detinut de finala din 2012 a turneului feminin de la Miami, disputata intre Agnieszka Radwanska si Maria Sarapova, informeaza advanced-television.com.
Jucatoarea Simona Halep, locul 4 WTA si cap de serie numarul 4, a pierdut finala turneului de la Roland Garros, dupa ce a fost invinsa, pe 7 iunie, cu scorul de 6-4, 6-7 (5), 6-4 de rusoaica Maria Sarapova, locul 8 WTA si cap de serie numarul 7.
Incepand de luni, 9 iunie, Halep este a treia jucatoare de tenis din lume, dupa americanca Serena Williams si chinezoaica Na Li.
Pe de alta parte, finala masculina din acest an de la Roland Garros, in urma careia Rafael Nadal a obtinut cel de-al noualea titlu pe zgura pariziana, a devenit cel mai vizionat meci de tenis masculin de la French Open difuzat de televiziunea Eurosport, inregistrand o audienta de peste 4,1 milioane de telespectatori in Europa si ocupa locul al doilea in topul celor mai vizionate partide masculine, dupa finala din 2012 de la Australian Open, disputata intre Rafael Nadal si Novak Djokovic (4,3 milioane telespectatori).
Editia din acest an a turneului de la Roland Garros a cunoscut cele mai mari cresteri de audienta fata de anul 2013 in Romania si Spania (ambele cu +128%), Marea Britanie (+79%) si Franta (+49%). Aceste audiente uriase au fost obtinute datorita strategiei de exclusivitate adoptate de Eurosport pe anumite piete-cheie, precum Spania, performantelor deosebite ale unor veritabili „eroi nationali”, precum Simona Halep, Rafael Nadal si Andy Murray, si interventiilor inspirate ale consultantilor speciali angajati de Eurosport pe durata acestui turneu, precum Mats Wilander, Juan Carlos Ferrero, Marion Bartoli si Henri Leconte.
Online, peste 1,3 milioane de utilizatori unici au vizitat zilnic sectiunea „French Open” de pe site-ul Eurosport, pe internet si pe dispozitive mobile.
Foto: rolandgarros.com
Sursa: Mediafax