Jucatoarea de tenis Simona Halep este cea mai simpatizata persoana publica din Romania la ora actuala, fiind urmata de Andi Moisescu, Smiley, Ion Tiriac si Andra, potrivit celui mai recent studiu ”Influence Me”, realizat de Starcom Mediavest Group in parteneriat cu iVox. Studiul a avut ca obiectiv identificarea principalilor influentatori in decizia de cumparare a romanilor, in cinci domenii diferite: telecom, retail, financiar, moda si medical.
Actorii, cantaretii, sportivii, oamenii de afaceri si prezentatorii de radio si TV sunt categoriile de persoane publice cele mai potrivite pentru a crea o legatura emotionala puternica intre brand si consumator, pentru a-l determina pe acesta sa incerce noi produse, arata studiul ”Influence Me”. Aceste categorii de persoane sunt considerate foarte influente pentru public intrucat au o vasta experienta intr-un anumit domeniu, au testat produsele carora le fac reclama si ofera informatii actualizate si valoroase pentru targetul respectiv.
Cu toate acestea, brandurile trebuie sa aleaga persoanele publice in functie de domeniul de activitate al acestora, astfel incat ele sa fie adecvate business-ului respectiv, se arata in comunicat. Studiul arata ca designerii de moda si cantaretii sunt cei mai indicati sa reprezinte imaginea mall-urilor si a magazinelor de moda, fiind considerati modele de zi cu zi pentru publicul lor, ce ii pot face pe consumatori sa se indragosteasca cu usurinta de un anumit brand. Cei mai placuti din aceasta categorie sunt Catalin Botezatu, Irina Schrotter, Doina Levintza, Ilinca Vandici sau Rita Muresan. In randul cantaretilor, cei mai indragiti sunt Smiley, Andra, Delia, Horia Brenciu, Inna, Tudor Chirila si Antonia.
Pavel Bartos, Florin Piersic, Horatiu Malaele, Alexandru Arsinel, Stela Popescu si Dan Puric sunt actorii care conduc in preferintele publicului. Prezentatorii radio si TV sunt cei mai indicati sa reprezinte imaginea brandurilor telecom, datorita experientei dobandite in cariera media. Cei mai apreciati de public sunt Andi Moisescu, Teo Trandafir, Andreea Esca, Moise Guran si Daniel Buzdugan.
De asemenea, vloggerii si bloggerii sunt cei mai recomandati sa reprezinte imaginea produselor telecom, datorita faptului ca sunt primii care testeaza un produs nou lansat pe piata, scriu in limbajul preferat de publicul lor si ofera informatii actualizate si consistente. ‘Doza de H’, ‘Nimic nou’ cu Teo si Zmenta sunt cei mai urmariti vloggeri la ora actuala. In categoria bloggerilor, cei mai apreciati de cititori sunt Tudor Chirila, Mihai Bendeac, Victor Ciutacu si Adi Hadean.
Persoanele publice indicate sa reprezinte imaginea institutiilor financiare sunt oamenii
de afaceri de succes, care si-au castigat credibilitatea prin puterea exemplului si au acumulat o vasta experienta in acest domeniu. Cei mai apreciati oameni de afaceri din Romania sunt Ion Tiriac, Camelia Sucu, Dan Sucu, Dragos si Adrian Pavel. Datorita abilitatilor mari de comunicare cu diverse tipologii de oameni, scriitorii reprezinta o categorie de persoane publice ce ar putea promova cu succes nume din industria de retail. Cei mai apreciati scriitori sunt Mircea Cartarescu, Andrei Plesu, Gabriel si Aurora Liiceanu.
Medicii si farmacistii sunt sursele de informare cu cea mai mare credibilitate pentru serviciile medicale si distributia de medicamente/industria pharma. O categorie speciala de persoane publice care ar putea reprezenta diverse branduri si tipuri de produse, dar fara sa aiba neaparat cel mai mare impact asupra consumatorilor sunt sportivii. Simona Halep este sportiva cea mai placuta la ora actuala si cea care aduce cel mai mare beneficiu de imagine pentru brandurile cu care se asociaza, urmatorii in clasament fiind Lucian Bute, Catalina Ponor, Gabriela Szabo sau Sandra Izbasa.
Vedetele pot influenta in diverse moduri procesul de achizitie al consumatorilor, insa categoriile de branduri cu cele mai mari avantaje in urma asocierii cu persoanele publice sunt operatorii telecom, retailerii si mall-urile/magazinele de moda, concluzioneaza studiul ”Influence Me” realizat de Starcom Mediavest Group.
”Influence Me” a fost realizat pe un esantion de 2.089 respondenti, utilizatori de Internet, cu varste cuprinse intre 14-55 de ani, din mediul urban. Studiul face parte din seria HumanGraphExperience si este o continuare a raportului ”Influence Me – Romanian Youth Use of Influence”, realizat in iulie 2013. Acesta din urma a avut ca obiectiv identificarea principalilor influentatori in randul tinerilor cu varste intre 18 si 24 ani, in decizia de cumparare pentru cinci categorii de produse: sweet & snacks, bauturi, gadgets, ingrijire personala si moda.
Sursa: Agerpres