Renumele sau notorietatea unei companii nu reprezintă întotdeauna un garant al calității serviciilor practicate de către aceasta. Așa susține un român din Londra care în urmă cu un an a trăit „un adevărat coșmar”, deși apelase la „o firmă gigant” care se ocupă cu comercializarea biletelor la spectacole și evenimente sportive din întreaga lume.
Bilete pentru un meci de rugby
„Vă rog să mă credeți că și acum îmi este groază să-mi amintesc prin ce am trecut…”, începe destăinuirea lui Ion M., un român de 45 de ani, stabilit în Marea Britanie din 2008.
S-a întâmplat la sfârșitul anului 2014, când un prieten din România l-a rugat pe Ion să îi cumpere trei bilete la un meci de rugby programat pentru luna aprilie din 2015. Era un meci important, pentru care organizatorii au anunțat de la început că se vor pune în vânzare bilete exclusiv prin intermediul asociațiilor sportive.
„Am vrut, totuși, să îmi ajut prietenul, mai ales că el voia să vină cu încă două persoane, rude ale sale din Austria. În aceste condiții, am apelat la o companie foarte cunoscută în toată lumea, care pune în vânzare bilete la orice spectacol sau eveniment sportiv, online, pe website-ul propriu”, mărturisește Ion.
Compania la care se referă acesta se autodefinește ca „o piață specializată în vânzarea de bilete”. Ion nu aflase, însă, că această firmă este doar un intermediar. Ea nu face altceva decât să dea posibilitatea întâlnirii online a celor care vor să vândă bilete cu potențialii cumpărători.
„Am văzut că este o firmă care are filială în Marea Britanie și care este prezentă peste tot în lume, deci am avut încredere. Așa că în luna ianuarie am optat pentru cumpărarea a trei bilete online de pe website-ul respectiv. Și tot atunci am plătit pentru acestea nu mai puțin de 1.200 de lire sterline. Prietenul meu mi-a și trimis banii ca să nu îmi facă probleme și am achitat suma respectivă. Nici nu mă gândeam ce avea să urmeze…”, își continuă Ion destăinuirea…
De infarct…
Trei luni au trecut de la momentul în care Ion M. a plătit 1.200 de lire sterline pentru trei bilete la un meci de rugby și data desfășurării evenimentului sportiv. În tot acest timp, românul de la Londra a așteptat răbdător să primească prin poștă plicul cu biletele. Între timp, prietenul său din România a rezervat cazare la hotel în capitala Marii Britanii, pentru el și invitații lui. Apoi a cumpărat bilete de avion, în timp ce se gândea cu emoție cum va fi parte la un eveniment sportiv de excepție. Problemele au început când mai erau două zile până la data meciului.
„Prietenul meu și cu rudele sale veniseră deja la Londra și eu nu primisem biletele. A fost prima dată când m-am gândit la posibilitatea unei păcăleli… Vorbeam cu ei la telefon și le dădeam asigurări că biletele vor veni, fiind vorba de o companie importantă, dar nici eu nu mai credeam ce spuneam…”
În noaptea dinaintea meciului, Ion a primit un mesaj prin e-mail de la compania de la care aștepta plicul salvator. Era anunțat sec că comanda sa nu poate fi onorată și că banii îi vor fi înapoiați în cel mult trei zile.
—————————————
„Mi-au dat într-adevăr banii înapoi, dar eu era efectiv să fac infarct. A trebuit să dau explicații rudelor prietenului meu care erau convinși că am făcut vreo șmecherie. Oamenii s-au uitat la meci într-un pub amărât și au plecat cu un gust amar din Londra. Iar eu am ajuns să mă cert cu prietenul meu, deși nu avusesem nicio vină…”
Ion M.