Accidentul feroviar petrecut noaptea trecută în localitatea Tempi din Grecia, în care două trenuri s-au ciocnit frontal și cel puțin 36 de oameni au murit, potrivit celui mai recent bilanț, naște tot mai multe întrebări despre motivul pentru care s-a întâmplat nenorocirea. O primă ipoteză ar putea fi că sistemele electronice de la bordul trenurilor nu pot fi folosite. Președintele asociației mecanicilor de locomotivă din Grecia, Kostas Genidounias, a declarat că nici semafoarele, nici indicatoarele și nici controlul traficului nu funcționează de ani buni pe ruta pe care circulau cele două trenuri, Atena – Salonic.
„Nimic nu funcționează. Totul se face cu un factor uman, manual. Suntem în modul manual tot drumul de la Atena până la Salonic”, a declarat Kostas Genidounias la ERT, potrivit kathimerini.gr. Acesta a adăugat: „Nici indicatoarele nu funcționează, nici semafoarele, nici controlul traficului. Dacă acestea ar funcționa, șoferii ar vedea semnalul roșu și trenurile s-ar opri la 500 de metri unul de celălalt”.
Preşedintele asociației mecanicilor de locomotivă a subliniat că muncitorii au protestat de multe ori în privința nefuncționalității acestor sisteme. Acesta a precizat că la locul tragediei este o linie dublă și nu poate înțelege de ce cele două trenuri au fost găsite pe aceeași linie. „Dacă se lucrează undeva, sunt ramuri care direcţionează trenurile. Aici linia este dublă şi s-au găsit două trenuri pe aceeaşi linie. Unul cobora şi celălalt urca”, a spus şocat Genidounias.
La rândul său, președintele Federației Căilor Ferate, Yannis Ditsas, a declarat la ERT că este vorba despre o eroare umană. „Oricât de ciudat ar părea, aceasta este o greșeală. S-a întâmplat ceva ce va fi investigat de autorități, dar s-a făcut o greșeală. Fiecare tren pleacă din gară sub responsabilitatea șefului de gară”, a spus acesta, adăugând că nu poate ști dacă greșeala a fost făcută la sol sau în tren.
Răspunzând la motivul pentru care lăcătușul depune mărturie împreună cu șeful de gară, domnul Ditsas a spus că comenzile sunt date de biroul stației, iar modificările necesare se fac electric.
Referitor la împrejurările producerii accidentului, a precizat că mecanicul de tren nu poate ști dacă pe aceeași linie mai vine un tren, lămurind că mecanicul respectă ordinele și se înregistrează eventualele convorbiri cu șeful de gară.
Ciocnirea celor două trenuri a fost urmată de o explozie şi apoi de un incendiu puternic. Cele două trenuri circulau pe aceeaşi cale ferată când s-au ciocnit unul de celălalt, în apropiere de Larissa. Dintre cei 85 de răniţi, 66 au fost internaţi în spital, iar şase se află la terapie intensivă, potrivit news.ro.
Până în acest moment nu au fost primite solicitări de asistență consulară în legătură cu accidentul feroviar din Grecia, care s-a soldat cu decesul a 38 de persoane și cu rănirea unui număr de aproximativ 66 de persoane, anunță MAE.