Pe piaţa RCA din România este un scandal imens, după ce ASF a decis ridicarea autorizaţiei de funcţionare pentru Euroins, liderul de piaţă din industria asigurărilor auto.
În acest context, valoarea prețurilor RCA, cu o creștere explozivă în ultimul an, sunt intens discutate.
Titi Aur, expert în conducere defensivă, spune că nu este normal ca tariful pentru RCA să fie calculat în funcţie de maşina condusă, şi că ideal ar fi ca el să fie făcut în funcţie de şofer.
“Nu este corect să ai RCA pe maşină. Asigurarea RCA nu trebuie să fie pe maşină. Logic ar fi să fie pe mine, pe şofer, pe CNP. Asta se practică deja în alte ţări, pentru că maşina nu strică nimic, eu stric, că eu sunt la volan.
Da, CASCO trebuie să fie pe maşină. Pentru că una este să asiguri o Dacie Logan de 10.000 euro, alta e să asiguri un Rolls Royce de 300.000 euro.
Dar eu, cel de la volan, eu fac accidentul. Nu e normal ca RCA să se calculeze în funcţie de capacitatea maşinii. În funcţie de vârstă, de experienţă şi de daunele pe care le-am provocat, aşa trebuie să se calculeze RCA.
Pentru că nu e corect ca, dacă eu vă dau maşina să o conduceţi şi loviţi pe cineva, RCA-ul maşinii mele se scumpeşte, dar dvs, pe permisul dvs, nu aveţi nicio pată.
Citeşte şi: Polițele RCA se vor încheia la tarifele cele mai mici practicate la 1 martie 2022. Care sunt excepţiile
Vă urcaţi în altă maşină şi nu e nicio problemă. Mie asiguratorul îmi spune că trebuie să plătesc mai mult pentru RCA-ul meu, deşi eu am fost la emisiune, nu la volan. E complicat, însă.
Asta ar rezolva inclusiv problema trotinetiştilor. Că se pune problema persoanei care asigură trotineta. Asigurarea trebuie să fie pe CNP, la trotinete, biciclete, motociclete, maşini.
Dar să se facă împărţiri pe clase, categorii, etc raportate la daune. Dauna mare înseamnă primă de asigurare mai mare”, a explicat Titi Aur.